به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۳۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
سرهنگ شهبازی پور خبرداد:‌
رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه ‌و بویراحمد از دستگیری فردی که در شبکه اجتماعی واتساپ اقدام به هتک حیثیت و انتشار تصاویر خصوصی یکی از شهروندان نموده بود، خبر داد.

به گزارش خبردنا، روح الله شهبازی‌پور در تشریح این خبر اظهارداشت: در پی شکایت خانمی مبنی بر انتشار تصاویر خانوادگی و شخصی وی  در شبکه های اجتماعی و نیز ارسال مطالب توهین‌ و تهدید آمیز از طرف فردی ناشناس در فضای آنلاین بر علیه وی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی گفت: با اقدامات فنی و تخصصی پلیس مشخص شد که فردی ناشناس با شماره‌های مختلف در شبکه‌ اجتماعی واتساپ تصاویر خصوصی شاکیه را برای دوست و آشنایان ارسال کرده است که این کار باعث بی‌آبرویی و هتک حیثیت وی و موجب نگرانی شاکیه شده بود که در نهایت با انجام شگردهای خاص پلیس پلیس، متهم که عروس خانواده شاکیه بود، مورد شناسایی قرار گرفت و دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی هشدار داد: متاسفانه اعتماد در فضای مجازی به افراد یکی از مهمترین مشکلاتی است که جامعه با آن روبرو می باشد لذا می بایست که افراد در فضای مجازی نسبت به اسناد و تصاویر شخصی که در اختیار دیگران قرار می‌دهند حساسیت بیشتری به خرج دهند و حتی المقدور تصاویر و فیلم‌های شخصی خود را به اشتراک نگذارند.

سرهنگ شهبازی‌پور یادآور شد: رعایت اخلاق در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی یکی از ضروریات است که کاربران باید به آن پایبند باشند، چرا که عدم رعایت اخلاق در این فضا باعث هرج و مرج و ناهنجاری‌های فراوان می‌شود که این ناهنجاری‌ها حتی می‌تواند در روابط حقیقی افراد در فضای واقعی تاثیر گذار باشد.

رئیس پلیس فتا استان کهگیلویه و بویراحمد از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
عبدالرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۹
0
0
درود میفرستم به پلیس فتا ونیروی زحمتکش نیروی انتظامی با افراد خاطی برخورد میکند
نام:
ایمیل:
* نظر: