به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۳۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس با وزرای راه و شهرسازی و بهداشت دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبردنا، نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد  اسلامی وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به فرسودگی و شرایط نامناسب راه‌های روستایی لازم هست نسبت به اختصاص سهمیه قیر رایگان به شهرستانهای چهارگانه اقدام شایسته ای انجام شود. 

سید محمد موحد با اشاره به جاده دهدشت-بهبهان-گچساران که از راه‌های ارتباطی مهم حوزه جنوب و جنوب غرب کشور است، اظهارداشت: در بودجه سال ۱۴۰۰ مسیر خیرآباد به دهدشت دارای ردیف شده ولی نیاز به مساعدت و همراهی کارشناسانه آن وزارتخانه  برای زمینه سازی صدور مجوز ماده ۲۳ در سازمان برنامه و بودجه کشور دارد.  

وی به محور ارتباطی استان های فارس،کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان از (مسیر پل بریم، باشت، چرام، قلعه دختر، چاروسا، دیشموک و باغملک خوزستان) که می تواند یکی از مسیرهایی بسیار حیاتی در حوزه جنوب غرب باشد اشاره و خاطرنشان کرد: این مسیر نیز  در لایحه  بودجه ۱۴۰۰ دارای ردیف اعتبار شده اما انتظار داریم همکار شود تا این پروژه نیز از کمیسیون ماده ۲۳  برخوردار گردد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به معاونین خود برای اختصاص قیر رایگان و همچنین پیگیری های جدی برای برخورداری دو پروژه  عنوان شده از مجوزهای کمیسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه  دستورات ویژه‌ای را صادر کرد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس در دیدار سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم با تقدیر و تشکر از مجاهدت های شبانه روزی کار درمان که به معنای واقعی در یک جنگ تمام عیار با بیماری کرونا قرار دارند، گفت: امیدوارم همه مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه و همگام کادر درمان شوند.

موحد با اشاره به پروژه  بیمارستانهای چرام ، لنده و بهمئی که در حال احداث هستند و هر کدام نیز شرایط متفاوتی دارند، از وزیر بهداشت خواست اعتبارات جدیدی به این پروژه‌های مهم و حیاتی  تخصیص داده شود.

وی گفت:بیمارستان امام خمینی دهدشت به تنهایی در حال خدمات رسانی به شهرستان های حوزه انتخابیه  بوده و با توجه به اینکه تاسیسات این بیمارستان فرسوده و قدیمی شده نیاز است نسبت به بروزرسانی تاسیسات و موتورخانه این بیمارستان اقدامات فوری صورت گیرد.

موحد افزود: براساس برآورد کارشناسان فنی، اعتبار مورد نیاز برای بروزرسانی تاسیسات بیمارستان فوق ۱۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است. 

نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار گفت: انتظار داریم همه مردم دست در دست هم دهند تا کادر درمان به خوبی بتواند با ویروس کرونا مقابله کنند.

وی برای موارد مطرح شده توسط نماینده کهگیلویه بزرگ، دستور ویژه‌ برای تخصیص اعتبارات عنوان شده را صادر کرد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: