به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۳۸۷
|
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۱
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه ؛
وی گفت: به ازای هر مورد تست مثبت، ۱۰ نمونه از موارد تماس شناسایی و تست گرفته می شود.

خبردنا؛ رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه در اسفندماه ۴ مورد فوتی کرونایی داشتیم، گفت: پیش بینی می شود یکی دو هفته مانده به پایان اسفند شاهد موارد مرگ میر کرونایی بیشتری در سطح شهرستان باشیم.

به گزارش"خبردنا"، محمدطاهر طیب‌زادگان در جلسه شورای اداری در دهدشت به تشریح آخرین وضعیت کرونا تا به امروز در سطح شهرستان پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس بیش از ۱۹ هزار تست در شهرستان گرفته شد.

وی تست‌های انجام شده در بهمن را قریب به سه هزار تست عنوان و بیان کرد: از این مجموع ۵۵۱ مورد معادل ۱۸ درصد مثبت بوده است و درصد آن نسبت به کل سال پایین بود.

طیب‌زادگان تست‌های انجام شده در اسفندماه را سه هزار و ۳۸۰ مورد عنوان و افزود: ۳۸۴ مورد آن مثبت بود و پیش بینی میشود تا پایان اسفند موارد تست‌ها تا به پنج هزار مورد افزایش پیدا کند.

وی گفت: به ازای هر مورد تست مثبت، ۱۰ نمونه از موارد تماس شناسایی و تست گرفته می شود.

طیب‌زادگان آمار فوتی‌های کرونایی در کهگیلویه از ابتدای کرونا تاکنون را ۶۲ مورد عنوان و افزود: از این تعداد ۳مورد در بهمن ماه و ۴ مورد در اسفند ماه بود، هنوز یکی دو هفته دیگر به پایان اسفند مانده و پیش بینی می شود اسفند مرگباری در پیش داریم.

وی تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان اسفندماه حال بدتری نسبت به مراجعه‌ کنندگان ماه‌های قبلی دارند و علائم‌شان شدیدتر و همچنین میانگین سنی آنها پایین و فاصله مراجعه تا مرگ خیلی کم بود.

طیب‌زادگان در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه اولین مورد کرونای انگلیسی منجر به مرگ شد گفت: این مورد قبل از مرگ قطعا چرخش زیادی در سطح شهر داشته و فرض بر این میگذاریم مراجعه‌کنندگان کرونای انگلیسی دارند، از آن یک مورد انگلیسی ۱۴۰ نفر از بستگانش تست گرفتیم که منفی بودند.

وی افزود: تست اختصاصی کرونای انگلیسی انجام نمیشود و بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت وقتی یک مورد انگلیسی گزارش شود فرض بر این است که موارد مثبت اکثرا از این نوع باشند.

طیب زادگان با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم، خواستار تمهیدات بیشتر جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد.

وی افزود: مردم بخاطر سلامتی خود در این ایام هیچ میهمانی نپذیرند چرا که دیگر جایی برای آزمون خطا نیست.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هم شهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
0
0
شبکه کهگیلویه از بی مدیریتی رنج می برد حالا بیمارستان هم ریئس ندارد در این شرایط بحرانی باید به حال مردم محروم زار زار گریه کرد و فریاد رسی هم نیست که به داد برسد .
نام:
ایمیل:
* نظر: