به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۳۹۸
|
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
وی افزود: کار بازسازی منازل مسکونی با محوریت مردم و نظارت، حمایت و کنترل دولت پس از آواربرداری آغاز می‌شود.
خبردنا: ساکنان مناطق زلزله زده شهرستان دنا در چادر‌های اهدایی در سرمای زیر صفر درجه درحال گذران زندگی هستند.

به گزارش "خبردنا"، زلزله پنج و شش دهم ریشتری ۲۹ بهمن ماه امسال رأس ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه شب شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد را لرزاند و خسارات بسیاری به منازل مسکونی و دیگر زیرساخت‌ها در شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا و برخی روستا‌های این شهرستان وارد کرد.

بیش از ۱۲۰۰ منزل مسکونی در شهر سی‌سخت دچار خسارت بالای ۸۰ درصد شده و مطابق نظریه کارشناسان غیر قابل سکونت می‌باشند و ۵ روز پس از وقوع زلزله کار آوار برداری این تعداد منزل مسکونی در شهر سی‌سخت آغاز شد.

پس از گذشت بیش از ۲۰ روز از وقوع زلزله در شهر سی‌سخت و حضور گروه‌های جهادی، امدادی و دستگاه‌های اجرایی این شهر هم‌اکنون در یک آرامش نسبی به سر می‌برد و اغلب مردم در چادر‌های اهدایی در سرمای زیر صفر درجه درحال گذران زندگی هستند.

کیامرث حاجی زاده معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از پایان بازسازی منازل مسکونی آسیب دیده تا تیرماه سال آینده خبر داد و از دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد با تمام توان برای تسریع در امور بازسازی منازل آسیب دیده در زلزله پای کار باشند.

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن استان کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت بیش از ۱۱۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در کار آواربرداری منازل آسیب دیده در شهر سی‌سخت خبر داد و افزود: کار آوار برداری ۴۰ درصد از منازل آسیب دیده در شهر سی‌سخت به پایان رسیده و در یک ماه آینده آوار برداری به صورت ۱۰۰ درصد به پایان خواهد رسید.

وی افزود: کار بازسازی منازل مسکونی با محوریت مردم و نظارت، حمایت و کنترل دولت پس از آواربرداری آغاز می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: