به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۲۶
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۶
استاندار کهگیلویه و بویراحمد:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: آنهایی که می‌گویند، من استاندار ضعیفی هستم بدانند که در ارزیابی‌های وزارت کشور من فقط با چند درصد اختلاف، دومین استاندار کشور شدم.

به گزارش خبردنا، حسین کلانتری به موضوع زلزله شهر سی‌سخت اشاره و اظهارداشت: در بحرانی همانند؛ زلزله، اولین گام، امداد و نجات است. و من شخصاً در درمانگاه حضور داشتم و خدا را شکر فوتی نداشتیم. همان شب جلسه ستاد بحران را در فرمانداری شهرستان دنا برگزار کردیم و همان شب ۲ اردوگاه برای اسکان موقت تجهیز کرده بودیم که حالا به دلایلی استقبال نشد.

وی گفت: گام دوم، خدمات عمومی آب و برق تلفن و گاز است. بعد از چند ساعت گاز شهری وصل شد. گام بعدی ارائه خدمات بود. شهر را به ۹ محور تقسیم کردیم و ۹ تیم از دستگاه‌های حاکمیتی و مردم (معتمدین محلی) به طور مشترک مستقر کردیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه عده‌ای هستند که خدمات نظام را نمی‌بینند، اظهار داشت: در روز اول، من، ۲ بار با رئیس جمهور صحبت کردم. کل نظام، شخص اول، شخص‌دوم، سه‌قوه و همه دستگاه‌ها متوجه سی‌سخت هستند.

کلانتری گفت: موضوع دیگر؛ خدمات دستگاه‌های مختلف است. روزانه ۱۵۰۰ پرس غذای گرم، برای ناهار و شام، توسط نهادها و موسسه‌های مختلف بین مردم توزیع شد.

وی با بیان اینکه اولین استانی هستیم که توان علمی استان کهگیلویه و بویراحمد را پای کار آوردیم، افزود: در بازسازی منازل زلزله زده شهر سی سخت، بنیاد مسکن محور اصلی است و بقیه دستگاه همراهی و کمک می‌کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: در بین زلزله‌هایی که در کشور رخ داد، این اولین زلزله‌ای است که مصوبه دولت سریع برای تصویب می‌شود. و اکنون ۱۵۰ تیم عملیاتی در منطقه حضور دارند.

کلانتری گفت: کار آوار برداری شروع شده و کار صدور پروانه‌های ساختمان تخریب شده نیز شروع شده و ما از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌کنیم. ما باید خانه‌های مردم را بسازیم هم با دقت و هم با سرعت، و نباید یکی فدای دیگری شود.

وی در ادامه افزود: دولت ۴۳۱ میلیارد تومان در مصوبه‌اش به شهرستان دنا تخصیص داده است و قسمتی بلاعوض و قسمتی دیگر کم بهره و بلند مدت است. و تلاش می‌کنیم از مسیرهای دیگر کمک‌های نقدی دریافت کردیم تا به مردم کمک ببشتری شود. خدماتی که به مردم زلزله زده شهر سی سخت ارائه شد، همه از برکت نظام جمهوری اسلامی بوده و هر خدمتی به مردم داده شده، حسَب وظیفه است و حضور افراد از تمام قوا و نماینده رهبری در شهر سی‌سخت، نشان می‌دهد که نظام جمهوری اسلامی ایران همراه مردم زلزله زده سی‌سخت است.

کلانتری گفت: موضوع دیگری که وجود دارد، بحث 10 میلیارد تن‌خواه است که قابل مصرف نیست و ما منتظر ابلاغیه دوم هستیم، اما افرادی شایعاتی در مورد مصرف این پول بوجود آوردند، که همگی اشتباه بود. من از حق نظام نمی‌گذرم، چطور یک نفر به خود اجازه می‌دهد که مردم را به مسئولین بدبین کند؟ اینجا حق شخصی نیست که من بیخیالش شوم، این حق نظام است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خطاب به رسانه‌ها، گفت: انتقاد کنید، اما مردم را بدبین نکنید. سازمان‌های نظارتی و اجرایی می‌توانند عملکرد ما را بررسی کنند و اگر کاری خلاف قانون انجام داده شد، مسئولین به اشد مجازات برسند.

کلانتری افزود: ما مصمم هستیم با کمک و همراهی همه‌ی دستگاه‌ها تا آخر تیرماه، خانه‌های استاندارد و با کیفیت برای مردم ساخته شوند. رسانه‌ها تا جایی که به خودم بد و بیراه بگوید صبر می‌کنم اما از حق نظام نمی‌گذرم. سازمان بازرسی، اداره اطلاعات و دیگر سازمان‌های نظارتی بر کار ما نظارت دارند از این دستگاه‌ها می‌خواهم به کار من ورود کنند اگر یک ریال بُردیم شدید برخورد کنند.

وی گفت: یاد بگیریم مردم را از نظام و خدمات مأیوس نکنیم همه دستگاه‌ها شب و روز در حال تلاش و خدمت‌رسانی هستند به جای قوت قلب و انعکاس خدمات دستگاه‌ها آمدند، مردم را نسبت به مسئولان بدبین کردند و نسبت دزد و حقه‌باز و کلاهبردار به ما دادند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مردم زلزله‌زده سی‌سخت به ما اعتماد کردند و نباید با این اخبار آنها را از نظام مأیوس کنیم، یادآورشد: تنها زلزله‌ای که رخ داد و یک مورد سرقت گزارش نشد زلزله سی‌سخت بود و این موضوع بالا بودن امنیت این منطقه را می‌رساند.

کلانتری با اشاره به کمک‌های خوب همه دستگاه‌ها از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اولین زلزله‌ای در سطح کشور زلزله سی‌سخت بود که به سرعت مصوبه دولت و ابلاغیه بانک‌ها را گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین کار آوار را در سی‌سخت انجام می‌دهند ، خاطرنشان کرد: خانه‌های مردم را با سرعت و دقت می‌سازیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۴
0
0
البته آقای استاندمزاح گفته که توکشوردوم هستیم //شایدهم منظورش ازآخرمقام دوم راکسب کرده باشندبه دل نگیرید؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: