به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۳۲
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲
یزدان پناه خبرداد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با تاکید براینکه در کمک رسانی به زلزله زدگان سی سخت باید پروتکل های بهداشتی هم رعایت شود، اظهارداشت: برخی از افرادی که وارد سی سخت می شوند ممکن است کرونای انگلیسی داشته باشند.

پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبردنا با اشاره به رعایت پروتکل های بهداشتی در سی سخت، خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت ها باید این شهر و سایر شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد با دقت تمام باید صورت گیرد.

وی گفت: افرادی وارد شهر سی‌سخت می شوند که آزمایش کرونا از آنها انجام نشده و ممکن است دچار کرونای انگلیسی باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از احتمال ابتلای برخی از کارگران افغانی به کرونای انگلیسی که به سی سخت وارد شده اند هم اظهار نگرانی کرد.

یزدان پناه گفت: این کارگران که تبعه افغانی بوده هم می‌توانند خطر ساز باشند که ما معتقدیم و تاکید داریم پروتکل های بهداشتی باید با شدت بیشتری در سی سخت اعمال و رعایت شود.

وی با تاکید براینکه جلوگیری از ورود غیر بومی ها در سی سخت و استان کهگیلویه و بویراحمد باید در دستور‌‌ کار باشد، یادآورشد: باید از افرادی که وارد استان می شوند آزمایش گرفته شود تا خطرات به حداقل برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از تغییر رنگ کرونا در شهرستان های شهرستان گچساران و بویراحمد به قرمز و نارنجی هم اظهار تاسف کرد.

یزدان پناه گفت: با توجه به سیر صعودی موارد مثبت در شهرستان زلزله زده دنا انتظار می‌رود که در طی روزهای آینده رنگ کرونایی این شهرستان هم از زرد به نارنجی تغییر یابد.

وی افزود: هم اکنون ۱۵۹ بیمار در بیمارستان‌های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۵۱ نفر مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در این استان را تاکنون ۲۵ هزار و ۶۵۷ مورد گزارش شده عنوان کرد.

یزدان پناه گفت: از ۷۵۸ جواب نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۱۳ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های بویراحمد، دنا و گچساران است.

نام:
ایمیل:
* نظر: