به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۳۵
|
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد:
وی تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد سیر پیک استان از نظر کرونا به حالت صعودی (تصاعدی) نزدیک می‌شود و تعداد بستری‌های هفته‌های اخیر افزایش داشته است.

خبردنا: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هر چند تاکنون تلاش‌ها و اقدام‌های مقابله‌ای بویژه در زمینه بیماریابی فعال و هدفمند انجام شده است، اما با این وجود تجمعات انتخاباتی و دورهمی‌ها رونق گرفته و این مهم نقطه چالش برانگیزی برای استان خواهد بود.

به گزارش"خبردنا"، محمدمهدی بانشی اظهار داشت: شهرستان گچساران به واسطه برگزاری همین تجمعات و همجواری با خوزستان (تن‌ها استان قرمز کشور) وضعیت آن قرمز اعلام شده است.

وی افزود: پیک کرونا از سه هفته پیش وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده، ولی با این وجود نمونه گیری‌ها با قوت بیشتری در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان پس از خوزستان ظرفیت‌های خطر برای شیوع کرونای انگلیسی دارد و حتی در مواردی بیشتر است.

بانشی ابراز داشت: ایمنی جمعی استان در مقابله با کرونا بسیار پایین است و به شدت مستعد بحران است.

وی ادامه داد: گرم شدن هوا در برخی شهر‌های گرمسیری استان و رفتن زیر کولر نیز وضعیت را حساس و شکننده‌تر خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: وضعیت بازار استان در مجموع از نظر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی تاحدی مطلوب است، اما کافی شاپ‌ها نقطه ضعف بازار از لحاظ رعایت نکردن دستورالعمل‌ها هستند.

بانشی بیان کرد: بسیاری از افراد بدون استفاده از ماسک به کافی شاپ‌ها مراجعه می‌کنند و جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.

وی تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد سیر پیک استان از نظر کرونا به حالت صعودی (تصاعدی) نزدیک می‌شود و تعداد بستری‌های هفته‌های اخیر افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفته گذشته، هفته سهمگینی در افزایش تعداد موارد مثبت در استان بوده است.

بانشی ادامه داد: در هفته گذشته ۱۸۵ صنف اخطار دریافت کردند و به مراجع قضایی معرفی و ۴۹ صنف نیز در بازار استان تعطیل شدند.

وی تاکید کرد: رعایت فاصله اجتماعی در استان از ۷۱ به ۷۵ رسیده است، اما هنوز باید این آمار بیشتر شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: