به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه وشهرسازی کشور:
وی افزود: در بازسازی شهر سی سخت باید مراقب بود که سرعت روند بازسازی سبب فراموش شدن کیفیت در کار نشود.
خبردنا؛ زلزله ۵.۶ ریشتری ۲۹ بهمن ماه امسال در شهرستان دنا از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد ۳۵۰ میلیارد تومان به زیرساخت‌های دولتی خسارت وارد کرد

به گزارش "خبردنا"، وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در شب ۲۹ بهمن ماه امسال در شهرستان دنا از استان کهگیلویه و بویراحمد و خسارات بیش از ۳۵۰ میلیارد تومانی به شهرستان دنا باعث شده تا مسئولان استانی بر روی رعایت حداکثری استاندارد‌ها در ساخت و ساز‌ها تمرکز کنند.

وقوع زلزله اخیر و همچنین زلزله سال ۹۷ در شهرستان دنا سبب ایجاد حساسیت در شناسایی عوامل وقوع زلزله و همچنین دلیل بروز خسارات ناشی از زلزله شود.

علی بیت اللهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه وشهرسازی کشور در خصوص وقوع زلزله در شهر سی سخت گفت: با توجه به خسارات وارده از زلزله در شهر سی‌سخت مطالعات نشان می‌دهد که این شهر دارای گسل زلزله می‌باشد و هر دو و نیم سال یکبار شاهد وقوع زلزله در این شهر هستیم.

وی بر انجام مطالعات پهنه بندی و شناسایی گسل‌های زلزله در شهر سی سخت و حتی شهر یاسوج تأکید کرد و ادامه داد: دو سال پیش چنین طرحی مصوب، اما متأسفانه به دلیل کمبود اعتبار اجرای آن به فراموشی سپرده شد.

بیت الهی همچنین بر نظارت جدی بنیاد مسکن و سازمان نظام مهندسی ساختمان در ساخت و ساز‌ها تأکید کرد و افزود: در بازسازی شهر سی سخت باید مراقب بود که سرعت روند بازسازی سبب فراموش شدن کیفیت در کار نشود.

وی خاطرنشان کرد: سعی شود در بازسازی شهر سی سخت با توجه به زلزله خیز بودن دقت کافی از نظر رعایت ضوابط ساخت و ساز، استفاده از مصالح مرغوب و ایجاد بنای متناسب با شرایط جغرافیایی صورت بگیرد تا خدای نکرده شاهد ایجاد خسارت به سرمایه و زندگی مردم نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: