به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۴۵۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
معاون بهداشت و درمان کهگیلویه خبر داد؛
افروشته تصریح کرد: شهرداران و دهیاران اجازه ترخیص میت بدون مجوز کتبی شبکه بهداشت ندهند.

خبردنا؛ معاون بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: روز گذشته ۷۰مورد مبتلا به کرونا در شهرستان شناسایی شد که نسبت به یک سال اخیر بی‌سابقه بود.

به گزارش "خبردنا"، لطف‌الله افروشته در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان اظهار داشت: سن ابتلا به کرونا در شهرستان از شیرخواره تا سالمند را شامل می‌شود به طوری که یک نوزاد در لیست موارد جدید وجود دارد.

مدیر مرکز بهداشت کهگیلویه گفت:آمار مبتلایان روز گذشته رکورد بی‌سابقه بود و ۷۰نفر مثبت قطعی گزارش شد این در حالی است که از اسفند سال گذشته چنین آماری در یک روز وجود نداشت.

وی گفت: با رهگیری انجام شده مشخص شد ۵۵نفر از مبتلایان طی ۱۶روز اخیر از سه مراسم عزاداری درگیر ویروس شده بودند.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی نسبت به مصوبه‌های ستاد مقابله با کرونا عامل بالا رفتن آمار شده است، افزود: در روستا‌ها نسبت به دستورالعمل‌ها کمتر توجه می‌شود.

افروشته با یادآوری بخشی از مصوبه‌های نشست قبلی کرونا گفت: با وجود محدودیت‌های برگزاری مراسم تشییع، اما همچنان استفاده از نوازنده و شرکت گسترده در مراسم رواج دارد.

معاون بهداشت شبکه بهداشت ودرمان کهگیلویه گفت: از ابتدای شیوع کرونا شیوه برگزاری مراسم‌های عزاداری مورد انتقاد بوده و کنترل نشد.

این مسوول ادامه داد: مصوب شده بود که هیچ مراسم تشییع و تدفینی در عصر برگزار نشود، اما در روستا‌ها با بی تفاوتی نسبت به این مصوبه متاسفانه عصر صورت می‌گیرد.

وی همچنین با اشاره به مصوبه تعطیلی آرامستان‌ها افزود: در هیچ روستایی این مصوبه اجرایی نشد.

افروشته تصریح کرد: شهرداران و دهیاران اجازه ترخیص میت بدون مجوز کتبی شبکه بهداشت ندهند.
نام:
ایمیل:
* نظر: