به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۴۸۴
|
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
واکنش استاندار به حواشی نمایندگان مجلس در سی سخت:
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به حواشی ایجاد شده سفر رئیس کمیسیون عمران و برخی از نمایندگان مجلس یازدهم شورای اسلامی در شهر سی سخت واکنش دیگری نشان داد و آنها را تلویحا غضنفر نامید.

به گزارش خبردنا، حسین کلانتری در نشستی با حضور غلامرضا پناه معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در فرمانداری دنا با تشریح اقدامات صورت گرفته برای امدادرسانی ها به زلزله زدگان سی سخت، اظهارداشت: به دلیل اهمیت حضور در سی‌سخت نتوانستم در شورای اداری که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد شرکت کنم، اما آیت‌الله رئیسی با بزرگواری تمام آنچه اتفاق افتاده بود را تحسین کردند.

وی گفت: رئیس قوه قضاییه از عملکرد ما در سی سخت زلزله زده اعلام رضایت کرد اما ما در این شرایط سخت که خانه و زندگی مردم ویران شده است باید غضنفرها را هم بپاییم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تقدیر از عملکرد مدیران این استان در سطوح ملی، خاطرنشان کرد: از توان تمام بچه های استان در سطح ملی استفاده می شود و باید قدر آنها را بدانیم.

کلانتری افزود: در همان ساعات های اولیه مسئولان همه پای کار آمدند و ۴۳۰ میلیارد تومان در کمتر از ۷۲ ساعت مصوب شد که برخی تسهیلات ارزان قیمت و بلاعوض بود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در همان روزهای اول حادثه شاهد حضور همه مسئولان در سی‌سخت بودیم، یادآورشد: افراد زیادی آمدند و رفتند، ولی ما نیازی به حرکات نمایشی نداریم و هرکسی آمد همراهی اش کردیم.

به گزارش خبردنا، نشست جمع بندی سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به شهر زلزله زده سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مهدی روشنفکر نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در روز پنجم اسفندماه جاری در سالن دولت استانداری این استان برگزار شد.

کمال حسین پور نماینده پیرانشهر و سردشت در این جلسه از حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: شایسته بود که استاندار در این جلسه حضور می‌داشت. نمایندگان مجلس به احترام مردم شهر زلزله زده سی سخت به این استان سفر کرده‌اند و بنابراین باید استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه حضور پیدا می‌کرد.

وی گفت: این به احترامی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید در این جلسه حضور پیدا می‌کرد و حرف‌های ما را می‌شنید.
در ادامه احمد دنیامالی نماینده بندر انزلی به شدت از حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد انتقاد کرد و گفت: حتماً طرح سئوال از وزیر کشور را در دستور کار می‌دهیم.

وی گفت: 14 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر مردم سفر کرده‌اند و باید استاندار در جلسه می‌بودند.

دنیامالی در ادامه افزود: در این جلسه رئیس کمیسیون عمران، 20 نفر از نمایندگان مجلس، آقای کریمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برای اینکه دردی از این مردم بکاهند به این استان سفر کرده‌اند. و اصلاً قابل قبول نیست که او در این جلسه نباشد. این جلسه از سفر آقای مخبر، و سایر مسئولان اهمیت بیشتری داشت.

وی گفت: حتماً طرح سئوال از وزیر کشور را خواهیم داشت.

سید البرز حسینی یکی دیگر از اعضای کمیسیون عمران مجلس نیز از نبود استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گلایه کرد.

وی گفت: روایت مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد از زلزله زده شهر سی سخت برای ما قانع کننده نبود.
 حسینی گفت: مرکز واحد و فرماندهی واحد من در سی سخت ندیدم.

یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت: ما مهمان شما هستیم، اما میزبان نیست.

اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در روز دهم اسفندماه جاری به انتقادات طرح شده از نمایندگان مجلس نیز واکنش نشان داد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به انتقادات اعضای کمیسیون عمران در حاشیه سفر به شهر زلزله زده سی سخت پرداخت و اظهار داشت: کمیسیون عمران به شهر زلزله زده سی سخت سفر کردند، که معاون عمرانی استاندار، معاون بنده، همراه آنها بود. و امکانات لازم در اختیار آنها قرار گرقت.

وی افزود: آن‌ها آماده‌اند، کمک کنند، یا فرش قرمز زیر پاهایشان پهن شود، آورده شما چیست؟ سازمان نوسازی مدارس، وزارت نیرو، سایر دستگاه‌های دولتی، هلال احمر، مدیریت بحران و… کارخودشان را انجام می‌دهند. دولت با تمام وجود پای کار بوده است.

کلانتری گفت: معاون رئیس جمهور، آقای مخبر از بیت رهبری را به استان کهگیلویه و بویراحمد دعوت کردم، آن‌ها را رها کنم، من در شهر سی سخت بودم، آقای مخبر را همراهی می‌کردم و در این حالی بود که معاون عمرانی بنده که مربوط به کمیسیون عمران هم بوده، همراه آقایان بوده، سرکشی و بازدید کردند، جلسه هم برگزار شده و تمام امکانات لجستیکی هم در اختیار آنها قرار گرفته است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
0
0
کسی که با کسب تنها ۳درصد آرا وارد مجلس میشه نماینده مردم نیست
شما همانهایی هستید که به رای مردم همین استان و شهرستان گچساران خیانت کردید جنایتی که هرگز فراموش نخواهد شد
نام:
ایمیل:
* نظر: