به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۵۰۲
|
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳
با شروع فصل بهار شاید دیدن چهره جدید و ویران شدن شهر سی‌سخت برای برخی از افراد جالب باشد و همین موضوع باعث شده تا تشدید تدابیر کنترل ورود خودروها به شهر سی‌سخت در دستور کار ستاد مقابله با کرونا استان قرار بگیرد.

خبردنا؛ روند شیوع کووید ۱۹ در شهرستان زلزله زده دنا افزایشی بوده که در صورت عدم تدبیر، بدون شک با بحران روبه‌رو می‌شود.

به گزارش "خبردنا؛، وقوع زلزله پنج و شش دهم ریشتری 29 بهمن سال گذشته در سی‌سخت مرکز شهرستان دنا سبب ایجاد خسارت بسیار به منازل مسکونی و زیرساخت‌های دولتی، آموزشی و کشاورزی این شهر شد.

شهر سی‌سخت با توجه به موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در دامنه کوه دنا و برخورداری از منابع طبیعی بکر و مناظر گردشگری از مناطق مستعد گردشگردی در حوزه زاگرس به شمار می‌رود و سالانه با شروع فصل بهار و تابستان این شهر پذیرای گردشگران و مسافران زیادی می‌باشد.

با شیوع ویروس کرونا بازار گردشگری و طبیعت‌گردی در شهر سی‌سخت همچون سایر مناطق گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد کساد شد و بیش از یکسال است که در این شهر از تب و تاب ورود مسافر و گشت و بازدید گردشگر خبری نیست.

با وقوع زلزله در شهر سی‌سخت یک‌بار دیگر این شهر شلوغی و ازدحام را تجربه کرد، اما اینبار شلوغی موجود نه از جنس مسافر و نه برای تفریح، بلکه حضورشان برای امداد رساندن به مردم زلزله زده‌ای بود که در سرمای استخوان سوز سی‌سخت شاهد ویران شدن منازل مسکونی خود بودند.

گرچه اکنون شهر سی‌سخت از مراحل حاد پس از زلزله عبور کرده و روز به روز امید به زندگی مجدد در این شهر زنده و زنده‌تر می‌شود، اما شیوع کرونا مهلک‌تر و ناعلاج‌تر از زلزله این شهر توریستی را تهدید می‌کند.

شهرستان دنا تا قبل از وقوع زلزله جز شهرستان‌های با وضعیت مطلوب کرونایی استان به شمار می‌رفت، اما پس از زلزله هر روز آمار مبتلایان به کرونا در شهر سی‌سخت روند افزایشی داشته و بی‌شک‌ این موضوع ناشی از ورود افراد غیر بومی به این شهر بوده‌است.

حال با شروع فصل بهار شاید دیدن چهره جدید و ویران شدن شهر سی‌سخت برای برخی از افراد جالب باشد و همین موضوع باعث شده تا تشدید تدابیر کنترل ورود خودروها به شهر سی‌سخت در دستور کار ستاد مقابله با کرونا استان قرار بگیرد.

عبدالحمید پناهی فرماندار شهرستان دنا از روند افزایشی چهار برابری شیوع ویروس کرونا در دو هفته گذشته خبر داد و گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت کرونایی در شهر سی‌سخت ورود هر گونه خودرو با پلاک غیر بومی به شهر سی‌سخت ممنوع است.

وی افزود: کنترل ورود خودروها در مسیر‌های ورودی شهر سی‌سخت با همکاری دستگاه‌های متولی به دقت انجام می‌شود و اکیپ‌های مستقر به‌صورت 24 ساعته به انجام تست‌های رپید و کنترل ورود خودروها اقدام می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: