به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با هدف کنترل کرونا، محدودیت‌های جدیدی در استان کهگیلویه و بویراحمد اعمال می شود و کارکنان ادارات باید به دورکاری بروند.

پرویز یزدان پناه در گفت و گو با خبردنا گفت: با توجه به اینکه تلاش‌ها بر این است که در استان کهگیلویه و بویراحمد شرایط شهرهای زرد حفظ و شهرهای نارنجی نیز تبدیل به زرد شوند لازم است تا در مبادی ورودی شهرهای قرمز و نارنجی اعمال محدودیت صورت بگیرد.

وی در رابطه با وضعیت گسترش کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت: متاسفانه شاهد شتاب افزایش بیماری نسبت به هفته قبل هستیم و امیدواریم طی هفته جاری اعمال محدودیت‌ها و همکاری مردم به نحوی شود که شاهد کاهش و روند نزولی باشیم. 

یزدان پناه تاکیدکرد: مدیران دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات رسان در این استان باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده و نسبت به دورکاری کارکنان خود با ستاد کرونا همکاری داشته باشند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار تاسف از شیوع ویروس کرونای انگلیسی در این استان، خاطرنشان کرد: کارکنان ادارات بایستی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام جدی از خود نشان دهند.

وی اعمال محدودیت های کرونایی در دستگاههای اجرایی و شرکت های خدمات رسان استان را ضروری خواند و یادآورشد: تجمعات و برگزاری هرگونه مراسمی که بسترساز تجمع باشد ممنوع و پیگرد قانونی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: وارد پیک چهارم کرونا شده ایم و متاسفانه آمار بیماران مبتلای به ویروس انگلیسی برای کادر درمانی نگرانی جدی را بدنبال داشته است.

یزدان پناه از مدیران ادارات در استان کهگیلویه و بویراحمد خواست دورکاری کارکنان زیرمجموعه خود را همانند سال گذشته  بدرستی اجرایی کنند تا شاهد بالا رفتن بیشتر آمار مبتلایان به این بیماری در پیک چهارم نباشیم.

وی گفت: در اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید ۱۹ در شهرهای کشور، مصوب چهل و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، نحوه فعالیت دستگاه‌های اجرایی و ادارات مرکز ، استان‌ها و شهرستان‌ها در هر یک از شرایط سه‌گانه هشدار مشخص شده است.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد با تشریح این شرایط، ادامه داد: در وضعیت نارنجی، ادارات ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سطح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۱/۳ (یک سوم) کارکنان خود اقدام نمایند و  در سایر ادارات شهر ، ارائه خدمات با حضور ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

یزدان پناه، با تشریح شرایط کاری کارکنان در شهرهای با وضعیت قرمز، اظهارداشت: دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه های مرتبط با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری می‌توانند با تشخیص بالاترین مقام مسئول (در سح ملی یا استان) نسبت به کاهش حضور تا ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان خود اقدام نمایند، مشروط بر آنکه خللی در ارائه خدمات ضروری به وجود نیاید.

وی گفت:‌ در سایر ادارات شهر، ارائه خدمات با حضور حداکثر ۳/۱ (یک سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: در وضعیت زرد هم کارکنان ارائه دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰% (صد درصد) ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد.

یزدان پناه افزود: در سایر ادارات شهر، ارائه خدمات با حضور ۲/۳ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

به گزارش خبردنا، براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۳ شهرستان استان خوزستان و شهر گچساران در وضعیت قرمز، ۳۱ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۵۲ شهرستان زرد و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت آبی هستند و سفر به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج از این شهرها ممنوع است.

البته احتمال افزایش شهرهای قرمز و نارنجی وجود دارد همانطور که در ابتدای نوروز امسال ۴۱ شهر‌ قرمز و نارنجی داشتیم و اکنون تعداد شهرهای قرمز و نارنجی  به ۵۹ مورد رسیده است.

بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مسافرت "از" و "به" شهرهای نارنجی و قرمز ممنوع است.

۱۳ شهر استان خوزستان شامل شهرهای آبادان، امیدیه، اندیمشک، اهواز، ایذه، بندر ماهشهر، بهبهان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون و مسجد سلیمان و نیز شهر گچساران از استان کهگیلویه و بویر احمد ( در  مجموع ۱۴ شهر) در وضعیت قرمز قرار دارند.

همچنین ۳۱ شهر شامل ارومیه، اشنویه، خوی، ماکو، نقده در استان آذربایجان غربی، شهرضا در استان اصفهان، باغ ملک، حمیدیه، هفتگل، هندیجان، خرمشهر، دشت آزادگان ، شادگان، هویزه در استان خوزستان، دهلران در استان ایلام، دامغان و شاهرود در استان سمنان، پاسارگارد، گراش، لامرد، خنج و مهر در استان فارس، سیرجان در استان کرمان، بویراحمد در استان کهگیلویه و بویر احمد، گرگان در استان گلستان، رودبار و رودسر در استان گیلان، آمل، رامسر و ساری در استان مازندران و خمین در استان مرکزی شهرهای در وضعیت نارنجی کرونا هستند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت، تاکنون یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ مبتلا به ویروس کرونا در کشور شناسایی شده و ۶۱ هزار و ۳۳۰ جان خود بر اساس ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

سفر به شهرهای قرمز و نارنجی با خودروهای غیر بومی و نیز خروج از این شهرها با پلاک بومی ممنوع است.

همچنین در شهرهای قرمز گروه های شغلی ۲، ۳ و ۴ و در شهرهای نارنجی گروه های شغلی ۳ و ۴ حق فعالیت ندارند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
جناب دکتر خواهشنا آقای دکتر طیب زادگان مدیر شبکه کهگیلویه هم به دور کاری برود و یا در بیمارستان مستقر شودخیلی بهتر امورات انجام می شود بود و نبودش فرقی ندارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: