به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۲۴
|
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
یزدان پناه خبرداد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، وضعیت کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد را نگران کننده خواند و اظهارداشت: تغییر رنگ وضعیت به قرمز طی روزهای آینده قابل انتظار است.

پرویز یزدان پناه به خبردنا گفت: احتمالا در روزهای آینده تخت های بیمارستانی توسط بیماران کرونایی تکمیل و تخت خالی برای بیماران غیر کرونایی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: هم اکنون ۲۵۰ بیمار در بیمارستان های مُعین کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد ۶۹ نفر مبتلای قطعی و ۱۷ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی  استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۶ هزار و ۹۰۱ مورد گزارش عنوان و خاطرنشان کرد: از ۷۲۷ جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۲ درصد موارد مثبت بودند و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ،چرام و دنا هستند.

یزدان پناه گفت: از ۹۵۴ نمونه تست سریع گرفته شده ۹ درصد موارد مثبت و به ترتیب در چرام، بهمئی ،گچساران و بویراحمد هستند.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در واقع موارد مثبت در نمونه های امروز حدود ۴۰۰ نفر بوده که بیشترین موارد مثبت از شروع بیماری کرونا در ۱۳ ماه گذشته می باشد و استان در آستانه قرمز شدن و ورود به خیز جدید بیماری است.

یزدان پناه گفت: رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، دوری از هرگونه تجمع و دورهمی به هر منظوری، ماندن در خانه، عدم حضور در مکان های شلوغ و پرخطر و عدم ترک قرنطینه بیماران مثبت راه حل هایی برای کنترل بیماری در شرایط فعلی است.

وی از افراد مُسن و دارای بیماری زمینه ای خواست تحت هیچ شرایطی در مکان های عمومی و تجمعات شلوغ خانوادگی حضور نیابند تا با عبور از این خیز خطرناک و واکسیناسیون آن ها شرایط مساعدتری برای آن ها بوجود آید.

نام:
ایمیل:
* نظر: