به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۲۸
|
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۳
سومین رقیب ساسان تاج گردون ساعاتی پیش کاندیدای انتخابات میان دوره ای حوزه انتخابیه گچساران و باشت شد.

به گزارش خبردنا، سید قدرت الله حسینی بحرینی فعال سیاسی اصولگرا و نماینده دوره هشتم مجلس شورای اسلامی که در انتخابات یازدهم از غلامرضا تاجگردون شکست سنگینی متحمل شد امروز هشتم فروردین ماه ۱۴۰۰ بدلیل رد اعتبارنامه منتخب مردم گچساران و باشت ، رقیب ساسان تاج گردون برادر منتخب رد اعتبارنامه شده است.

سید قدرت الله حسینی بحرینی تلاش های زیادی برای رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گردون در مجلس یازدهم از خود نشان داد که انتقادات فراوانی هم اکنون در افکار عمومی از وی جود دارد.

وی از دوستان نزدیک علیرضا زاکانی نماینده مخالف حضور غلامرضا تاج گردون در مجلس یازدهم است.

به گزارش خبردنا، در حاشیه ورود رئیس قوه قضائیه به استان کهگیلویه و بویراحمد در روز بیست یکم آبان ماه ۱۳۸۹ درگیری فیزیکی بین نماینده گچساران در مجلس و استاندار به‌وجود آمد.

قبل از ورود آیت الله لاریجانی به استان کهگیلویه و بویراحمد، نماینده ولی‌فقیه، قوام نوذری استاندار و جمعی از مسئولان استانی در فرودگاه یاسوج منتظر ورود رئیس قوه قضائیه بودند که قوام نوذری استاندار خطاب به حسینی بحرینی نماینده گچساران گفت: چرا در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان دروغ گفتید؟ 

این گفته موجب عکس‌العمل شدید نماینده گچساران و پرت کردن بشقابی به سمت استاندار شد و طرفین در حال مشاجره بودند که هواپیمای حامل لاریجانی به زمین نشست و بحث خاتمه یافت. 

پیش از این حسینی بحرینی در روز چهارم آبان ماه ۱۳۸۹ در اعتراض شدید به عزل یدالله مرادی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان با معاون رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور تنش شدید ایجاد کرد.

"سيد قدرت‌الله حسيني‌ بحرینی" افزود: مدتي قبل استاندار به من گفت كه سازمان ميراث فرهنگي به من فشار آورده كه بايد آقاي مرادي برداشته شود؛ و من به آقايان استاندار(نوذری) و ذوالفقاري(مديركل امور استان‌ها و بازرسي سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري) عرض كردم كه عملكرد آقاي مرادي خيلي خوب است چرا بايد برداشته شود؛ كه در تماسي كه با آقاي ذوالفقاري داشتم گفتند مي‌خواهيم از توان آقاي مرادي در استان بزرگ‌تري استفاده كنيم.

وي اظهار داشت: اگر مي‌خواهيد بچه‌هاي انقلاب را عزل كنيد، بايد مردانه عزل شوند، مسوولان مربوطه بايد بدانند كه آقاي يدالله مرادي؛ جانباز، ولايي، انقلابي و از خانواده شهداست، پس به چه جرمي برداشته مي‌شود و چرا اين‌چنين با او برخورد مي‌شود و چرا در اين زمينه توضيحي نمي‌دهند؟ پس معلوم است كه مساله‌اي در كار است.

نماينده شهرستان گچساران در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: مجمع نمايندگان استان با برداشتن مديركل ميراث فرهنگي استان كهگيلويه و بويراحمد از سوي آقاي بقايي، موافق نبودند چراكه رتبه اين استان در زمينه ميراث فرهنگي و گردشگري 72 و با اين وجود مديركل جديد از استان همدان رتبه آن در زمينه ميراث فرهنگي   32 بوده براي اين استان معرفي شده است.

حسيني‌ بحرینی گفت: با اين وضعيت مديران استان هيچ‌كدام احساس امنيت نمي‌كنند و تاكي بايد تحمل كنيم و شاهد باشيم كه چنين مشكلاتي پيش بيايد؟

وي افزود: من و برخي افراد ديگر از نيروهاي اصولگراي استان، در دور اول انتخابات، بر اساس نظر تشكيلاتي، با آقاي لاريجاني بوده‌ايم و در دور دوم از آقاي احمدي‌نژاد حمايت كرده‌ايم. اما همين آقاي مرادي بزرگوار، از اول با آقاي احمدي‌نژاد بوده‌اند.

نماينده شهرستان گچساران در مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: من به عنوان يكي از نماينده‌هاي استان كهگيلويه و بويراحمد زير بار اين فشارها نخواهم رفت. چرا بايد نيروهاي استان كه داراي توانمندي‌هاي زيادي هستند، عزل شوند؟ و اين، ظلمي در حق نيروهاي انقلابي و ولايي اين استان است.

همچنين "ذوالفقاري"، مديركل امور استان‌ها و بازرسي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، با اين كنايه كه "از مهمان‌نوازي در اين استان لذت مي‌برم"، ابراز عقيده كرد: به خاطر همين مسايل و برخوردها برخي مسوولان به اين استان نمي‌آيند!

وي اظهار داشت: مسايلي را كه بين من، استاندار و مجمع نمايندگان استان گذشت، افشا نمي‌كنم و من بي‌پروا صحبت نمي‌كنم و احترام مي‌گذارم؛ اما همين آقاي بقايي كه مورد انتقاد جناب آقاي حسيني‌پور قرار گرفت، از بچه‌هاي انقلابي، ولايي و حاميان پر و پا قرص احمدي‌نژاد است.

وي اظهار داشت: در هر صورت جاي مطرح شدن خيلي از مسايل در اين جلسه نبود و مطالبي كه جناب آقاي حسيني‌پور فرمودند، به قرآن قسم مي‌خورم كه درست نبود و من اگر توهيني به كسي كردم عذر مي‌خواهم.

انتخابات هشتم 

به گزارش خبردنا، سیدقدرت الله حسینی بحرینی در انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت از مجموع 82 هزار و 790 رای ماخوذه در شهرستان گچساران با 23 هزار و 64 رای به عنوان نماینده مجلس هشتم این شهرستان انتخاب شد.

غلامرضا تاج گردون با 22 هزار و 194 رای، احمد خورشیدی آزاد با 19 هزار و 657 رای و علی مراد جعفری با 16 هزار و 990 رای به ترتیب در رده های بعدی قرار گرفتند.

غلام عباس نوری نژاد با 60 رای و عبدالرسول رضایی با 50 رای در رده های بعدی قرار گرفتند.

تعداد برگ های رای باطله ماخوذه را 852 رای و باطله غیر ماخوذه را 134 برگ عنوان شد.

حسینی بحرینی در آن انتخابات تنها با اختلاف ۸۷۰ رای از سوی منوچهر حبیبی فرماندار وقت پیروز انتخابات شد و غلامرضا تاج گردون با وجود تمام اعتراضات مردمی به وی پیام تبریک داد و سکوت را بر اعتراض جایز دانست،

انتخابات نهم 

اما در انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی، فرمانداری گچساران براساس آمار نهایی اعلام شده از سوی ستاد انتخابات، حوزه انتخابیه "باشت و گچساران " ، غلامرضا تاجگردون تنها نامزد اصلاح طلبان در این انتخابات با کسب 34 هزار و 956 رای نماینده مردم شهرستان های باشت و گچساران شود.

"علی پولادی وندا" نفر دوم رقابت های انتخاباتی با فاصله بسیار زیاد از تاجگردون توانست 19 هزار و 65 رای کسب نماید.

سید "قدرت الله حسینی بحرینی " نماینده مجلس هشتم مردم باشت و گچساران با کسب 17 هزار و 592 رای در مکان سوم ایستاد تا از راهیابی به مجلس نهم باز بماند و کرسی سبز بهارستان را به تاجگردون تقدیم نماید.

علیمراد جعفری نماینده سابق گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با کسب 16 هزار و سه رای مقام چهارم این رقابت های انتخاباتی را در حوزه انتخابیه "باشت و گچساران " به دست آورد تا او برای بار دوم از راهیابی به بهارستان باز بماند.

حسین اسماعیلی توانست 3 هزار و 300 رای بدست آورد و مهندس علی رحم رحیم پور با 243 رای در رده بعدی این رقابت ها قرار گرفت.

تعداد کل آراء ماخوذه در شهرستانهای باشت و گچسارانی نزدیک به 93 هزار رای در انتخابات نهم مجلس بوده است.

انتخابات دهم مجلس

غلامرضا تاجگردون نماینده مجلس نهم گچساران و باشت با کسب ۶۶ هزار و ۳۵۰ رای از مجموع ۹۰ هزار و ۷۵۸ رأی به عنوان منتخب مردم گچساران و باشت معرفی شد.

علی فولادی وندا 23 هزار و 46 رای را کسب کرد و اسماعیل صادقی نیز 376 رای بدست آورد.

سید قدرت الله حسینی بحرینی در این انتخابات کاندیدا نشد و بنظر می رسید در این انتخابات از غلامرضا تاج گردون حمایت کرد.

انتخابات یازدهم مجلس 

از حوزه انتخابیه گچساران و باشت نیز غلامرضا تاجگردون با کسب ۳۸ هزار و ۴۲۲ رای از مجموع ۷۶ هزار و ۵۲۸ رای صحیح ماخوزه به عنوان منتخب مردم به مجلس یازدهم راه پیدا کرد.

سید قدرت الله حسینی بحرینی ۲۱ هزار و ۴۱۴، اردلان زینل زاده ۸ هزار و ۹۷۷ ، هومن عسکری ۷ هزار و ۶۳۷، میلاد گرجی زاده ۷۸ و بهنام همتی نیز صفر رای را کسب کردند.

در حوزه انتخابیه گچساران و باشت کل آراء ماخوذه ۷۷ هزار و ۸۴۱ رای بود.

رد اعتبارنامه منتخب یازدهم مجلس گچساران

در روز ۱۸ تیرماه ۱۳۹۹براساس رأی گیری انجام شده نمایندگان اصولگرای مجلس که به صورت مخفی درباره گزارش کمیسیون تحقیق برگزار شد، ۱۰۲ نماینده به اعتبار نامه غلامرضا تاج گردون مُنتخب گچساران و باشت رأی مثبت، ۱۲۸ نماینده رأی مخالف و ۲۱ نماینده رأی ممتنع داده اند و اعتبارنامه وی با وجود ۱۱ بار تایید از سوی مراجع مختلف نظارتی اما این اعتبارنامه رد شد.

علی اکبر کریمی، روح‌الله نجابت و علیرضا زاکانی ، سیدنظام‌الدین موسوی، مالک شریعتی، احمد نادری، علی خضریان، مجتبی رضاخواه و اقبال شاکری خواهان رد اعتبارنامه تاج گردون از مجلس یازدهم شده بودند.

علیرضا زاکانی مخالف ترین نماینده مجلس یازدهم با غلامرضا تاج گردون دوستِ نزدیک سیدقدرت الله بحرینی در مجلس هشتم است.

بهرحال باید منتظر ماند که آیا در انتخابات میان دوره ای گچساران و باشت سید قدرت الله حسینی بحرینی از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت می شود یا خیر؟

اگر تایید صلاحیت شود آیا مردم این حوزه انتخابیه بدلیل نگرانی های فراوانی که گفته می شود از موضوع رد اعتبارنامه غلامرضا تاج گرودن و عملکرد حسینی بحرینی از وی دارند با دادن رای منفی برای همیشه او را از اریکه سیاست حذف خواهند کرد؟

و آیا امکان دارد که حسینی بحرینی مثل مرحوم محمدعلی نبی زاده و ابطال انتخابات مجلس ششم حاج بهرام تاج گردون به مجلس یازدهم راه یابد؟ 

باید منتظر انتخابات ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ و یک ثبت حماسی و تاریخی مردم گچساران و باشت بود که آیا حسینی بحرینی را برای همیشه حذف خواهند کرد و یا برای سه سال آینده وی را همکار دوباره زاکانی در مجلس کنونی و هشتم و کریمی و نجابت در خانه یازدهم ملت می کنند؟

 

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
0
6
سایت وزین دنا این حرفهای خاله زنکی چیه که نشر می دهی آقای حسینی از نیروهای خوشنام و انقلابی است و به امید خدا موفق خواهند شد .
هم شهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
3
0
واقعا داستانسرایی کردید چه دلیلی داشت تیتر می زدید حسینی هم آمد خیلی قشنگتر و زیبنده تر بود تا اینهمه بالا و پایین رفتن و حکایتها را گزارش کردن.
یک جانباز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
1
1
درود بر سید قدرت الله حسینی انشالله با رای بالا قبول خواهید شد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
درود بر سید بزرگوار
باشتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
1
درود بر حسینی بحرینی
باوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
1
1
فقط یک کلام سید قدرت با رای بالا میرود
نام:
ایمیل:
* نظر: