به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۵۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
صفایی خبرداد:‌
مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی فاز دوم بلادشاپور دهدشت خبرداد.

به گزارش خبردنا، مجیدصفایی‌ در بازدید از بافت‌ تاریخی دهدشت گفت: برای ساماندهی فاز دوم بلادشاپور از طریق مناقصه عمومی پیمانکار مشخص شده و در چند روز آینده عملیات اجرایی پروژه آغاز می شود.

وی افزود: در این پروژه محوطه‌ سازی مسجد مورک،نصب تاسیسات محوطه ‌تاریخی مسجد،ساماندهی معبر قدیم که از دروازه به سمت کاروانسرای و ضلع شرقی‌است، ساماندهی چهارسوق بازار و خانه ‌عالم در بافت‌تاریخی دهدشت صورت می گیرد.

صفایی گفت: یکی از منازل مسکونی بافت که قابلیت بهره‌برداری دارد مرمت آن در فاز دوم ساماندهی بلادشاپور آغاز می شود.

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع ‌دستی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سال گذشته نیز شش میلیارد ریال برای انجام اقدامات ساماندهی بافت ‌تاریخی دهدشت به استان پرداخت شد که قسمت‌های تخریب شده کاروانسرا،حجره‌های امام‌زاده‌جابر(ع) و بنای ‌تاریخی مسجد مورک مرمت شد.

صفایی گفت: خوشبختانه کارهای بزرگی برای ساماندهی بافت‌تاریخی دهدشت انجام شده و می توان گفت این شهرتاریخی جان دوباره گرفته است.

به گزارش خبردنا، بافت‌ تاریخی دهدشت در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شماره ثبت ۱۶۸۹ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

دهدشت شهری در استان کهگیلویه و بویراحمد که مربوط به دوره صفوی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: