به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۴۳
|
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
معتمدی زاده خبرداد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ابتدای آبان ماه گذشته تا پایان سال 1399 که شروع طرح برق اُمید بوده، 69 هزار و 870 قبض برق رایگان مشمول این طرح در استان برای مشترکان کم مصرف برق خانگی صادر شده است.

جمال معتمدی زاده در گفت و گو با خبردنا به موضوع برق امید و تشویق های وزارت نیرو برای کاهش مصرف برق با ارائه این الگو اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید و مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند و در واقع اصلاح الگوی مصرف خانگی با بهره‌گیری از سازوکارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.

وی یکی از اقدام های بزرگ صنعت برق که برای مشترکان خانگی تدارک دیده شده را بحث طرح برق امید دانست و افزود: طرح برق امید برای همه مشترکان خانگی برنامه دارد از جمله برای مشترکان خانگی که میزان مصرف آنها کمتر از میزان الگوی مصرف است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکیدکرد: برای هر دسته از مشترکان متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه بهره مند می شوند.

معتمدی زاده گفت: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون از مجموع 508 هزار و 822 صورتحساب صادر شده شهری و روستایی، 69 هزار و 870 قبض برق رایگان در طرح برق امید صادر شده است و تا زمانی که این مشترکان همچنان در گروه کم مصرف باقی بمانند، شامل این تخفیف خواهند بود.

با نصب اپلیکیشن «برق من» به مراجعه حضوری نیاز نیست

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فعال بودن سامانه غیرحضوری طرح "برق من" در استان، بیان کرد: مشترکان خانگی برق باید نرم افزار "خدمات غیر حضوری برق ایران " را نصب کرده و از ۱۰ نوع خدمت این شرکت به صورت غیرحضوری برخوردار شوند.

معتمدی زاده گفت: استعلام وضعیت دسته بندی در طرح برق امید، امکان ثبت درخواست انشعاب جدید، تغییر نام و مکان، آزمایش کنتور، تفکیک و ادغام به راحتی از طریق این نرم افزار انجام می‌گیرد.

وی افزود: پرداخت و مشاهده سوابق و ثبت خاموشی از دیگر خدماتی است که توسط این نرم افزار قابل اجراست.

معتمدی زاده با بیان اینکه این نرم افزار از سایت شرکت برق و سامانه‌ بازار قابل دانلود و نصب است، گفت: مشترکان برق استان می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت به نشانی اینترنتی www.kbedc.ir و استفاده از بخش میز خدمت الکترونیکی، تمامی خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری دریافت کنند.

وی با اشاره به اهداف ارائه خدمات به صورت غیرحضوری افزود: این شرکت به منظور حفظ سلامت ارباب رجوع و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، خدمات برق رسانی را به صورت غیرحضوری ارایه می‌کند.

معتمدی زاده، نقش رسانه ها را در آگاه سازی و فرهنگ سازی مشترکان بسیار موثر دانست و افزود: رمز موفقیت طرح برق امید آگاه سازی مشترکان است و برای این کار باید از شیوه های نوین و مختلف استفاده کرد.

مشترکان کهگیلویه و بویراحمدی 140 میلیارد تومان به شرکت برق بدهکارند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: مشترکان بخش خانگی، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتی 140 میلیارد تومان به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه رسانه های استان با برقراری ارتباط دو سویه، مطالبات شرکت را از مردم طلب کنند، افزود: فرهنگ سازی درست مصرف کردن در شرایط کنونی امری مهم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از هم اکنون باید برای درست مصرف کردن برق در تابستان امسال برنامه ریزی تا مردم با کمبود برق مواجه نشوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: