به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۶۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۳
در شرایط بحرانی کرونا؛
سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای کشور آماری از تردد خودروها در استان ها نشان داده که در این میان وضعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بسیار نگران کننده است.

به گزارش خبردنا، در سال های گذشته اسم تعطیلات نوروزی هم برای مسئولان و هم برای مردم خوش آیند بود اما در دو سال اخیر این موضوع به یک بحران تبدیل شده است به گونه ای که از آن به عنوان روزهای مرگبار یاد می شود، در دو سال اخیر مرگ و میرهای ناشی از تصادفات نسبت به سال های قبل کاهش خوبی داشته است اما مرگ و میرهای کرونایی همچنان ادامه دارد.

کهگیلویه و بویراحمد هر ساله به دلیلی آب و هوایی که دارد و اینکه یکی از مسیرهای ترانزیتی در کشور محصوب می شود معمولا در روزهای تعطیلات عید نوروز میزبان مسافران و گردشگران زیادی بوده است که این موضوع با وجود ویروس کرونا تحت تاثیر قرار گرفته است.

هر چند حضور مسافران نسبت به سال های بدون کرونا کاهش داشته است اما هنوز هم هستند افرادی که وجود این ویروس منحوس را باور ندارند و بدون توجه مسافرت های تعطیلات نوروزشان را ادامه می دهند، که این موضوع نه فقط جان خودشان را بلکه جان استان میزبان شان را نیز تهدید می کند.

آمارهای مسافرت و تردد در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد در این مدت تعطیلات نوروزی نشان می دهد که مردم این استان باید منتظر روزهای تلخ کرونایی باشند، از هم اکنون شاهد افزایش قابل توجه امار مبتلایان به کرونا در استان به ویژه در مناطق گرمسیری استان هستیم.

بر اساس آمارهای منتشر شده سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند مرکز مدیریت اطلاعات راه‌ها و حمل ونقل جاده‌ای، متوسط تردد روزانه بین استانی از ابتدای طرح سفرهای نوروزی (۲۰ اسفند ماه سال گذشته) تا دیروز (نهم فروردین ماه امسال) یک میلیون و ۷۸۷ هزار و ۷۵۲ وسیله نقلیه بوده است .

نگاهی به آمار وسایل نقلیه ورودی و خروجی از استان‌های مختلف نیز نشان می‌دهد که استان‌های گیلان، مازندران، کهکیلویه و بویر احمد، اردبیل، گلستان و قزوین رکوردار سفرهای جاده‌ای در بازه زمانی ۲۰ اسفند ماه سال گذشته تا نهم فروردین ماه امسال بوده‌اند چرا که مجموع ورود و خروج وسایل نقلیه مختلف از محورهای مواصلاتی آن‌ها به ترتیب ۲۰۶ درصد، ۱۶۲ درصد، ۱۴۵ درصد، ۱۱۷ درصد، ۱۰۵ درصد و ۱۰۳ درصد نسبت به همین بازه زمانی در نوروز سال گذشته افزایش یافته است.

طبق این آمار در 20 روز گذشته شاهد افزایش تردد در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال قبل هستیم، 145 درصد تردد در استان افزایش داشته است که این وضعت خوبی را نشان نمی دهد.

در این میان تنها ترددها و سفرهای جاده‌ای در استان کهکیلویه و بویر احمد هشدار دهنده و نگران کننده به نظر می رسد، چرا که ترددهای صورت گرفته وسایل نقلیه مختلف در این استان حتی نسبت به دو سال گذشته و در همین بازه زمانی افزایش ۲۱ درصدی را نشان می دهد که باید دید علت این ترددهای افزایش یافته چیست؟

نام:
ایمیل:
* نظر: