به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۵۸۲
|
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
یزدان پناه خبرداد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان کرونا در  استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و اظهارداشت: متاسفانه در شبانه روز گذشته، سه نفر  بیمار کرونایی در این استان جانِ خود را از دست دادند و مجموع قربانیان کرونا به ۴۷۶ نفر رسید.

پرویز یزدان پناه به خبردنا افزود: هم اکنون ۲۸۳ بیمار در بیمارستان‌های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۷۵ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 وی، تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۷ هزار و ۸۷۵ مورد عنوان کرد.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۶۹۸ مورد نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود ۴۵ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد مثبت در شهرستان های بویراحمد، گچساران، کهگیلویه و بهمئی است.

یزدان پناه افزود: از ۶۸۷ نمونه رپید تست گرفته شده، ۱۴ درصد موارد مثبت و به ترتیب در کهگیلویه ۱۷ درصد، چُرام ۴۴ درصد و لنده ۲۰ درصد موارد مثبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در روزهای پیش رو شرایط و وضعیت سختی را تجربه خواهیم کرد که نتیجه کم توجهی به توصیه‌ها، دستورالعمل‌های بهداشتی و تجمعات در اسفندماه و ایام نوروز است.

یزدان پناه افزود: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، حضور نیافتن در تجمعات، دورهمی ها، پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ و پُرخطر ، واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان و گروه‌های پُرخطر در شرایط موجود می‌توانند کمک به کُنترل بیماری و جلوگیری از مرگ و میرهای کمتری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: