به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۶۱۴
|
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷
فرماندار دنا:‌
فرماندار دنا گفت: براساس تصمیم و بازدید مقامات مسئولین کشوری و استانی از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از دولت دوازدهم، کلانتری استاندار و دیگر مدیران ملی و استانی،  بنا براین شد که همه امکانات و ظرفیت ها در اختیار ستاد بازسازی قرار گیرد تا زلزله زدگان قبل از فصل سرما شهروندان در منازل خود سکونت داشته باشند.

به گزارش خبردنا، عبدالمجید پناهی در نشستی با مدیران عامل بانک ها و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهارداشت:‌ نقش بانک ها در بحران زلزله خیلی پررنگ بوده و نیاز است برای خدمات رسانی بهتر و سریعتر، بعنوان پیشگام عرصه سازندگی گام های بلندتر و مثمرثمرتری بردارند.

نماینده عالی دولت در شهرستان دنا به یکی از خدمات بانک ها اشاره و خاطرنشان کرد: آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی براساس پیگیری ها در کوتاهترین زمان ممکن و در یک روز ، به جای آنکه مصوبه دولت را به شورای پول و اعتبار ارجاع دهد دستور اجرایی را در همان روز به بانک های عامل صادر می کند.

پناهی گفت: خوشبختانه مسوولان استانی بویژه دکتر کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد و معاونین استاندار برای بازسازی منازل زلزله زدگان عزم جدی  دارند بگونه ای که استاندار هر روز در سی سخت زلزله بر روند کارها نظارت دارد.

زلزله زدگان سی سخت از عملکرد بنیاد مسکن رضایت کامل دارند

وی با بیان اینکه بانک های عامل باید برای شش هزار پرونده خسارت آمادگی های لازم را داشته باشند، یادآورشد: تیم بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مدیریت آقای تابش در کشور و آقای جنتی و مجموعه معاونین بنیاد مسکن در استان، شبانه روز پای کار بوده و خدمات مطلوبی را انجام داده اند که نگاه شهروندان به سمت آنها خوشبختانه رضایت بخش است.

فرماندار دنا گفت: از مردم می خواهیم سریعتر پیگیر صدور پروانه و تکمیل پرونده های خود در ادارات مرتبط باشند هرچند که برخی از بانک ها نیز از حضور نیافتن زلزله زدگان در هنگام امورات بانکی گلایه دارند.

به گزارش ایلنا، افزایش کارکنان بانک ها در شُعب شهرستانی، افزایش باجه بانکی، افزایش ساعت کار بانک ها، تسریع در انعقاد تفاهم نامه ها و اخذ ضمانت بصورت زنجیره ای از مهمترین مصوبات این نشست بوده است.

زلزله پنج و شش دهم ریشتری در شب ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ به سه هزار واحد مسکونی در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا خسارات فراوانی وارد کرد.

کار آوار برداری ۷۰ درصد ساختمان های زلزله زده تاکنون انجام گرفته و دولت دوازدهم از تکمیل تمامی واحدهای زلزله زدگان سی سختی تا تیرماه امسال خبرداده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: