به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۶۲۲
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد:
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کابلی شدن شبکه های برق سه روستای شهرستان مارگون این استان باهدف کاهش نوسانات، تامین برق پایدار، کاهش نرخ تلفات انرژی، جلوگیری از سرقت ها و کاهش برق های غیرمجاز خبرداد.

به گزارش خبردنا، جمال معتمدی زاده در حاشیه بازدید از اجرای پروژه تبدیل شبکه های سیمی برق به کابلی در روستای " سیلاب کلوار خرم راه " گفت: شبکه های برق سیمی روستاهای " بِن گرد جوکار، زیرتوت پشت تون گلال و چشمه جفته علیای چین " در شهرستان مارگون بطور کامل تغییر و به کابلی تغییر پیدا کرد.

وی اعتبار هزینه شده برای اجرای این پروژه در روستاهای عنوان شده را بیش از چهار میلیارد ریال عنوان و اظهارداشت: طول شبکه های کابلی احداث شده بیش از پنج کیلومتر بوده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: حدود 60 خانوار روستایی در این روستاها هم اکنون سکونت دارند که همواره از نوسانات برق اظهار نگرانی و گلایه مندی داشتند.

معتمدی زاده از اجرای پروژه تغییر شبکه های سیمی برق به کابلی در پنج روستای دیگر شهرستان مارگون این استان هم خبرداد و یادآورشد: شبکه های برق سیمی روستاهای " سیلاب کلوار خرم راه ، شاه محمد چین ، شهید شفیعی جوکار ، میان چاتون و چشمه علیشاهی " این شهرستان هم اکنون در حال تغییر شدن به کابل های خودنگهدار هستند.

وی گفت: تمام تلاش خود را در سال جاری به کار می بندیم تا شبکه های برق تمامی شهرها و روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد از سیمی به کابلی تبدیل شود.

به گزارش خبردنا، بخش مارگون تا دی ماه 1398 از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می شد که به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به شهرستان ارتقاء یافت.

شهرستان مارگون با جمیعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است.

حدود ۱۷ هزار نفر از جمیعت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.

برخی موقعیت ها و ویژگی های بارز و منحصر به فرد از جمله همسایگی با استان چهار محال و بختیاری ، قرار گرفتن در مسیر جاده ملی پاتاوه – دهدشت و همچنین مسیر یاسوج به اصفهان ، داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و ظرفیت های ویژه گردشگری ، قرار گرفتن طرح کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت اسمی روزانه شش هزار تن و همچنین ظرفیت های منحصر به فرد در حوزه کشاورزی و دشت های حاصل خیز سقاوه ، رودخانه ها و آبشارهای زیبا و مفرح و قطب تولید ماهیان سردابی شرایط و بستر را برای تبدیل شدن این بخش به شهرستان به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های بحق مردم فراهم کرد.

بخش مرکزی شهرستان مارگون شامل شهر: مارگون ، بخش زیلائی و ماشمی است. مردم این شهرستان به زبان لری صحبت می کنند.

حدود 10 هزار اشتراک برق در شهرستان مارگون وجود دارد.

این شهرستان دارای 415 روستا است.

نام:
ایمیل:
* نظر: