به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۶۲۵
|
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۹

خبردنا: ساعاتی پیش یکدستگاه بنز مایلر حامل ذرت در محور ارتباطی روستای فشیان شهرستان چُرام در استان کهگیلویه و بویراحمد واژگون شد.

به گزارش خبردنا، با واژگونی این دستگاه بنز مایلر، حدود 10 تن ذرت در محور ارتباطی روستای فشیان در سطح جاده و بر روی آسفالت پخش که روستانشینان در اقدامی شایسته نسبت به جمع آوری آنها اقدام کردند.

دستگاه بنز مایلر از استان فارس به سمت شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه در حرکت بود که در محور ارتباطی روستای فشیان شهرستان چُرام بنا بدلایل نامعلومی واژگون شده بود.

روستای فشیان در شهرستان چُرام استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده که دارای آثار باستانی متعددی برجای مانده از آتشکده های دوران ساسانی دارد.

این روستا دارای چشمه های فراوانی نظیر چشمه سیاه و چشمه بلقیس بوده که زیبایی های خاصی به این روستای گردشگری داده است.

روستای فشیان از دشت ها و اراضی فراوانی برخوردار است که می توان به باغات میوه های فصول مختلف سال اشاره نمود و البته شالیزارهای سرسبز آن همیشه بوی خوش برنج می دهد.

منطقه شمس آباد در این روستا واقع شده که سالانه بیش از 100 تن انواع مرکبات را به شهرها و  استان های همجوار کهگیلویه و بویراحمد صادر می کند.

در روستای فشیان، طایفه طاس احمدی سکونت دارد که این طایفه دارای تاریخچه ای طولانی بوده که آثار حکمرانی آنان همچنان در بخش هایی از کهگیلویه بزرگ قابل رویت است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
0
0
ویرایش املایی دارد..تصحیح کنید
مدیر پایگاه سلام.... ممنونم ... کدوم قسمت؟
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
1
0
احسنت
نام:
ایمیل:
* نظر: