به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۳۹
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵
دکتر یزدان پناه خبرداد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

به گزارش خبردنا، پرویز یزدان‌پناه گفت: هم اکنون 332 بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 81 بیمار کرونایی قطعی بوده و 16 بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: امروز نیز جواب 670 نمونه رپید تست را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که 16 درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در لنده، کهگیلویه، بویراحمد و بهمئی بوده، همچنین از 679 نمونه پی سی آر 45 درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های کهگیلویه، گچساران، بهمئی، دنا و بویراحمد است.

وی تعداد بهبودیافتگان بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را 28 هزار و 504 بیمار عنوان و خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته، سیر افزایشی بیماران بستری کرونایی در استان را شاهد هستیم که بی‌شک نتیجه سهل‌انگاری و کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا در هفته‌های پیش رو پیش‌بینی می‌شود و از مردم خواهش می‌کنیم بیش از پیش به تذکرات و توصیه ها پایبند باشند.

یزدان پناه گفت: لازم است کسانی که تست کرونای آنها مثبت شده است محل قرنطینه خود را ترک نکنند، اگر نشانه و نشانه‌هایی مبنی بر تشدید بیماری دارند به مرکز بهداشتی درمانی تماس بگیرند.

وی افزود: استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، حضور نیافتن در هر نوع تجمع و دورهمی، پرهیز از حضور در مکان های شلوغ، سربسته و پرخطر مانند بازارهای سربسته و بیمارستان ها و موسسات پزشکی، مصرف نکردن غذا در رستوران ها، کاهش استفاده از وسایل نقلیه عمومی و خارج نشدن از خانه مگر در موارد ضروری مد نظر همه باشد تا بتوانیم با هزینه کمتری از این خیز عبور کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: