به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۴۰
|
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه:
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه تاکیدکرد که با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا در این شهرستان و نبود امکانات بهداشتی و درمانی جهت مداوای بیماران، باید شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه بمدت 2 هفته قرنطینه شود.

به گزارش خبردنا، محمد طاهر طیب زادگان در نشست فوق العاده ستاد مقابله با کرونا در دهدشت گفت:‌ متاسفانه در چند روز گذشته روند بیماران کرونایی در شهرستان کهگیلویه روند افزایشی بخود گرفته است.

 وی افزود:‌اگرچه میزان فوتی‌های ناشی از کرونا در شهرستان کم شده اما با توجه به تعداد مبتلایان و بستری ها این مسئله می‌تواند به عنوان یک هشدار جدی قلمداد گردد.

مدیر شبکه  بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با اشاره به وضعیت مراجعات بیماران به کلنیک ها، مطب ها و بیمارستان شهر دهدشت، اظهارداشت: ما معتقدیم ادامه این روند موجود در یک هفته آینده، فاجعه بزرگی را بدنبال خواهد داشت.

طیب زادگان با بیان اینکه با ناتوانی در بحث بستری بیماران کرونایی روبرو خواهیم شد، یادآورشد:‌ بر اساس آمارهای اعلامی در چند روز گذشته، اگر رنگی بالاتر از وضعیت قرمز کنونی باشد ما حتما در آن رنگ بندی قرار خواهیم داشت.

تَختی برای بستری بیماران کرونایی در دهدشت نداریم

دبیر ستاد کرونا در شهرستان کهگیلویه به برخی از آمارهای مراجعان بیماری کرونا هم اشاره و خاطرنشان کرد:‌ هیچ تختی برای بستری در بیمارستان دهدشت دیگر وجود ندارد و اگر به همین شکل مراجعات ادامه یابد وضعیت از کنترل خواهد شد.

طیب زادگان گفت: با توجه به آمارهای مهر، آبان و آذر سال گذشته، نیمی از موارد بستری شده و مراجعات را شهرستان های چرام و لنده در بیمارستان دهدشت تشکیل می‌دادند اما اکنون اغلب موارد بستری متعلق به شهرستان کهگیلویه است.

وی با توجه به تعطیلی دو هفته ای شهر دهدشت گفت: لیگ برتر فوتسال بانوان که قرار بود در دهدشت برگزار شود با توجه وضعیت پیش آمده باید لغو شود.

مدیر شبکه بهداشت و  درمان کهگیلویه تاکیدکرد که مراکز آموزشی همچنان باید تعطیل باشد و مدیران و معلمان مدارس، فراخوان برای کلاس های حضوری را به خانواده ها ندهند و مدیر آموزش و پرورش در اجرای مصوبات پیگیری لازم و بیشتری داشته باشد.

طیب زادگان با بیان اینکه در سال گذشته توانستیم روند افزایشی تعداد بستری ها را کنترل و وضعیت را تثبیت کنیم، تصریح کرد: امروز دوباره در شهرستان کهگیلویه روند افزایشی بستری ها را شاهد هستیم که نیازمند توجه بیشتر در اعمال محدودیت ها، ممنوعیت فعالیت گرو ههای ۲ الی چهار و جلوگیری از شکل گیری تجمعات و مراسمات می باشیم.

وی گفت: در شهرستان کهگیلویه به واسطه نزدیکی به خوزستان و عدم رعایت پروتکل ها، ساده انگاری مردم و افزایش ترددها در تعطیلات نوروزی شاهد افزایش تعداد بستری ها بودیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه افزود: از مردم انتظارداریم که در مدیریت کرونا مثل سال گذشته همکاری لازم را داشته باشند تا در پایان محدودیت های اعمال شده شاهد افزایش مبتلایان و بستری ها نباشیم.

به گزارش خبردنا، شهرستان کهگیلویه از شهرستان های ششگانه گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که با یاسوج مرکز استان حدود 200 کیلومتر فاصله دارد.

این شهرستان با برخی از شهرستان های استان خوزستان هم مرز است.

نام:
ایمیل:
* نظر: