به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۶۴۶
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
اما همین مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد ساعت 8 شب یعنی دو ساعت پس از مصاحبه " تاج گردون " با " خبردنا " و تایید گزارش این پایگاه خبری دوباره با یکی از رسانه های محلی استان مصاحبه ای می دهد و تقریبا سعی می کند آن مصاحبه اولی خود را تصحیح نماید .

خبردنا – عادل علیبازی : خبر افزایش بودجه طرح های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در مجلس ،" صفر " این پایگاه خبری موجی از واکنش ها و تحلیل ها را در پی داشت از واکنش شتابزده و عجولانه برخی رسانه های استان گرفته تا واکنش رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد و البته تایید تاج گردون و تکذیب موحد .

در میان همه واکنش ها آنچه سبب تعجب و حیرت شد واکنش غیرکارشناسی و عجولانه رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بود . از آن منظر که وی بعنوان مسئول بودجه استان باید واکنش دقیق و فنی و متناسب با واقعیت های بودجه ای نشان می داد نه واکنشی ناپخته ، غیرکارشناسی و عجولانه .

" علی شهابی نسب " در واکنش به گزارش مستند و موثق " خبردنا " در خصوص افزایش نیافتن بودجه پروژه های عمرانی در مجلس که ساعت هشت و 46 دقیقه صبح 17 فروردین 1400 منتشر می شود و موجی از نگرانی های مردم استان و انتقاد از نمایندگان را به دنبال داشت ساعت 12 با یکی از رسانه های محلی که بیش از آنکه دنبال واقعیت باشد دنبال حمایت از نماینده خاصی بوده تا نشان دهد گزارش فنی " خبردنا " کذب است گفتگو می کند و در آن گفت با تاکید بر اینکه " تا کنون هیچ اعتباری به استان ابلاغ نشده " ادعا می کند که این خبر کذب است و شیطنت رسانه ای است !

دقت بفرمائید که رئیس برنامه و بودجه استان اطلاعی از آخرین مصوبات بودجه ای مجلس درباره بودجه استان ندارد ، اعتباری هم به او ابلاغ نشده ولی تاکید می کند کذب است ! و جالب تر آنکه ایشان این موضوع را به شیطنت رسانه ای حواله می دهد !

نکته جالب آنکه همین مسئول در انتشار اولیه مصاحبه اش گفته بود که صفر شدن اعتبارات عمرانی استان کذب است که در هیچ کجای خبر " خبردنا " چنین موضوعی نیامده بود و البته این گاف رسانه ای یا مصاحبه ای وی در ویرایش های بعدی همین خبر حذف شده است اما همین مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد ساعت 8 شب یعنی دو ساعت پس از مصاحبه " تاج گردون " با " خبردنا " و تایید گزارش این پایگاه خبری دوباره با یکی از رسانه های محلی استان مصاحبه ای می دهد و تقریبا سعی می کند آن مصاحبه اولی خود را تصحیح نماید .

شهابی نسب در این گفتگو دیگر گزارش " خبردنا " را شیطنت رسانه ای نمی خواند بلکه اظهار نظر رسانه ای این پایگاه خبری و رئیس سابق کمیسیون برنامه و بودجه را " عجولانه " می داند !

وی همچنین با تاکید بر اینکه " در نهایت آنچه در مجلس بررسی و به دولت ابلاغ شده است هنوز به دست ما نرسیده است " تصریح می کند : شاید از تعداد زیادی پروژه بزرگ استان در برخی پروژه‌ها شاهد ثابت ماندن بودجه باشیم اما کاهش در بودجه نخواهیم داشت.

مقایسه این دو گفتگو از یک فرد در فاصله زمانی 8 ساعت آنهم درباره وظایف تخصصی وی نشان می دهد که شهابی نسب بعنوان رئیبس برنامه و بودجه استان همچنان از اعتبارات عمرانی پروژه ای استان بی اطلاع است و این درحالی است که رئیس سابق کمیسیون برنامه وبودجه مجلس که به لطف خیانت خیانت کاران به توسعه استان امروز هیچ نقشی در مجلس ندارد همچنان بر همه امور بودجه ای مجلس و استان مسلط است و حتی جداولی که شهابی نسب و نمایندگان استان ندارند او دارد ! و البته این موضوع هم توانمندی تاج گردون را می رساند و هم ضعف نمایندگان استان و رئیس برنامه و بودجه استان را که هنوز از تغییرات اعتبار پروژهای خود بی اطلاع هستند .

جناب شهابی نسب در همین گفتگو دوم خود هم یک گاف داده و آن اینکه در حالی که موحد و تاجگردون تایید کرده اند هنوز جداول اعتبارات پروژه ای از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ نشده چطور می گوید " در نهایت آنچه در مجلس بررسی و به دولت ابلاغ شده است هنوز به دست ما نرسیده است "!

اگر واقعا جناب رئیس اطلاع دقیق دارند که بودجه و جداول پیوست آن که اصل بودجه همان جداول ضمیمه آن هستند چرا که اعتبارات به ریز در آن مشخص است به گفته تاج گردون و موحد ابلاغ نشده چگونه ایشان می گویند از مجلس به دولت ابلاغ شده ؟! اگر ارتباطات و اطلاعات وی اینقدر دقیق است محبت کنند جداول بودجه ای را هم بگیرند و نگاه کنند که اعتبارات پروژه های عمرانی استان در مجلس تغییری نداشته و بعد مصاحبه بدهند و بگویند شیطنت رسانه ای !

شاید جالب ترین بخش مصاحبه دوم شهابی نسب و تایید تمام گزارش " خبردنا "، این بخش از گفتگوی وی باشد که تاکید می کند " شاید از تعداد زیادی پروژه بزرگ استان در برخی پروژه‌ها شاهد ثابت ماندن بودجه باشیم " که بعبارتی این گزارش را تایید می کند که بودجه عمرانی پروژه های استان در مجلس افزایش نداشته و بعبارتی همان عددی است که دولت گذاشته .

توصیه " خبردنا " به شهابی نسب و سایر مسئولان استان این است که قبل از مصاحبه اندکی فکر کنند ، تامل کنند ، بدانند و متوجه باشند که در عصر ارتباطات و دنیای رسانه ای کنونی چیزی برای مخفی شدن وجود ندارد و خورشید برای همیشه زیر ابر پنهان نخواهد ماند .

جناب شهابی نسب عزیز هم بداند که " خبردنا " نشان داده هرگز کاری کیفی و جایگاه رسانه ای خود را فدای شیطنت رسانه ای که اتفاقا او گرفتار آن شد نخواهد کرد ، همان شیطنت رسانه ای که مجبور به ویرایش خبر اولی اش شد .

امید است درسی از این رهگذر گرفته باشید و سعی کنید سواد رسانه ای خود را مقداری بهبود بخشید .
نکته پایانی که اگر جناب شهابی نسب تمایل داشتند جداول اعتبارات پروژه های عمرانی را دریافت کنند تماس بگیرند تا برای او ارسال شود !

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
1
2
مشکل شهابی این است که نه خودش ونه معون بودجش خبربه اعتبار وپروژها ندارند//فقط مفتخربه این هستندکه رئیس برنامه وبودجه هست؟؟؟
نام:
ایمیل:
* نظر: