به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۴۷
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج:
جاودان سیرت تاکید کرد: شرایط کرونایی استان و شهر یاسوج بحرانی است و در صورتی کنار هم نباشیم بعدا پشیمان می شویم که هیچ سودی نخواهد داشت.

خبردنا: رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج(بیمارستان معین کرونایی) گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران مبتلا و بستری کرونایی، شرایط کرونایی بحرانی است.

به گزارش"خبردنا"، «دکتر سعید جاودان سیرت» در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به مردم توصیه می شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و در صدر مسایل روزمره زندگی خود قرار دهند و سختگیرانه در رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند چراکه شرایط کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج بحرانی است.

وی اظهار کرد: در صورتی که مردم رعایت نکنند با فاجعه انسانی روبه رو می شویم.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۵۰ درصد ظرفیت بیمارستان شهید جلیل یاسوج پُر شده است که نیازمند مشارکت و همکاری مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی همچون اوایل شیوع کرونا هستیم.

جاودان سیرت تصریح کرد: در گذشته تعداد بیماران کرونایی بستری در این بیمارستان به حدود ۳۰ نفر رسیده بود در حالی که پس از تعطیلات نوروز و هم اکنون به بیش از ۱۳۵ بیمار بستری رسیده است و با این وضعیت آژیر قرمز و خطر کرونا به صدا درآمده است.

وی ادامه داد: به مردم توصیه می شود ماسک بزنند، فاصله فیزیکی را رعایت کنند، در تجمعات حضور پیدا نکنند و از حضور در مراکز شلوغ پرهیز کنند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج عنوان کرد: در صورتی که فردی تست کرونایی مثبت شده و علائم کلینیکی ندارد، خود را قرنطینه کنند و کسانی که علائم کلینیکی از جمله سرفه، تب و درد دارند، سریع به پزشک متخصص مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شوند.

جاودان سیرت تاکید کرد: شرایط کرونایی استان و شهر یاسوج بحرانی است و در صورتی کنار هم نباشیم بعدا پشیمان می شویم که هیچ سودی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: از مردم خواهش می کنم و تقاضا دارم با توجه به اینکه فرزندان آنها در حوزه سلامت در کنترل بیماری از ابتدا شیوع تاکنون تلاش می کنند که طبیعتاً انرژی این قشر زحمت کش گرفته شده و خسته شده اند بنابراین تا می توانند برای مراقبت و درمان آسیب‌ها توجه بیشتری داشته باشند.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج اظهار کرد: سرعت انتشار کروناویروس بالاست و عفونی بودن این بیماری بیشتر است و همه سنین را در بر می‌گیرد.

جاودان سیرت بیان کرد: همه بخصوص کسانی که از مسافرت برگشتند مراقب خود باشند و هیچ ارتباطی نداشته باشند چون ممکن است ناقل باشند اما علائمی نداشته باشند و کسانی که علائمی دارند سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: