به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۵۴
|
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴
یزدان پناه خبرداد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۴۷۹ نفر خبرداد و اظهارداشت: در شبانه روز گذشته یک هم استانی جان خود را از دست داد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، پرویز یزدان پناه گفت: هم اکنون ۳۹۲ بیمار در بیمارستان های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۹۷ نفر مبتلای قطعی و ۲۰ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند.

وی، تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد را تاکنون ۲۸ هزار و ۸۰۵ مورد عنوان و خاطرنشان کرد: از ۸۹۰ نمونه پی سی آر دریافت شده حدود ٥٦ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد در بویراحمد، گچساران، کهگیلویه ، دنا و لنده است.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۹۵۳ نمونه رپید تست ، ٢١ درصد  موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستات های کهگیلویه، بهمئی، بویراحمد، گچساران و مارگون است.

یزدان پناه افزود: با توجه به روند افزایشی موارد مبتلا در طی چند هفته گذشته، سهل انگاری، کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی، جابجایی های جمعیتی، افزایش تجمعات، عدم رعایت فاصله گذاری فیزیکی و کاهش استفاده از ماسک  باعث ایجاد پیک دوم در استان و چهارم در کشور شده که اگر محدودیت ها کامل اجرا شوند انید داریم بتوانیم با هزینه کمتری از این مرحله خطرناک بیماری عبور کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تاکید کرد که ظرفیت تخت ها و امکانات بهداشتی درمانی استان محدود است و مردم باید در فکر حفظ سلامت و جان خود، خانواده و سایر مردم باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: