به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به  ۴۸۳ نفر خبرداد و اظهارداشت:  در شبانه روز گذشته، چهار بیمار کرونایی دیگر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبردنا، پرویز یزدانپناه گفت: هم اکنون ۴۲۲ بیمار در بیمارستان‌های مُعین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد ۹۷ نفر مبتلای قطعی و ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند

وی با بیان اینکه در سه هفته گذشته، تعداد موارد بستری کرونایی در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش قابل توجهی یافته که نگران کننده است، خاطرنشان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی استان تاکنون ۲۸ هزار و ۹۳۹ مورد گزارش شده است.

دبیر ستاد کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از  هزار و ۳۷ نمونه پی سی آر دریافت شده حدود ۵۷ درصد موارد مثبت و بیشترین موارد مربوط به تریتب شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، دنا و چرام هستند.

یزدان پناه افزود:  از ۹۳۸ نمونه رپید تست حدود ۲۲ درصد موارد مثبت و بیشترین آمار در شهرستان‌های چرام، کهگیلویه، بویراحمد و لنده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تجمعات و دورهمی ها از مهمترین دلایل قوت گرفتن کرونا در استان است و متاسفانه شاهد افزایش نگران کننده بیماران بستری هستیم.

وی تاکیدکرد: تا زمانی که مشارکت مردم در رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حذف تجمعات وحود نداشته باشد روند صعودی بیماری ادامه خواهد داشت.

یزدان پناه گفت: چنانچه از همین امروز محدودیت‌ها کامل اجرا شود و همه مردم نیز همکاری کنند حداقل تا دو هفته بعد روند افزایشی موارد بستری در استان وجود خواهد داشت و طبیعتاً تا چند هفته بعد روند صعودی موارد مرگ و میر در استان ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: در این شرایط خطرناک توصیه ما استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در مراکز شلوغ و پرخطر مانند بازار ، بیمارستانها و مؤسسات پزشکی، عدم حضور در هر نوع تجمعی، پرهیز از مصرف غذا در رستورانها، عدم خروج از خانه بجز در موارد ضروری و موارد مشابه است. 

نام:
ایمیل:
* نظر: