به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۶۸۱
|
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد:
رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد تاکیدکرد که شیب کرونا در این شهرستان شیب انفجاری و موشکی است.

به گزارش خبردنا، محمد یزدان پناه گفت: هم اکنون وضعیت شهرستان بویراحمد قرمز و پیک آن به شدت انفجاری و موشکی و در حال پیشرفت است.

وی با بیان اینکه از مردم می خواهیم مراسمات و تجمعات را تعطیل و در آن ها شرکت نکنند، اظهارداشت: تجمعات عامل اصلی شیوع کرونا در بویراحمد است.

دبیر ستاد کرونا در شهرستان بویراحمد با بیان اینکه از مراجع قضایی، نیروی انتظامی، کلانتری و پاسگاه ها می خواهیم به هر تجمعی که مرکز بهداشت گزارش می دهد ورود و مردم را پراکنده کنند، اظهارداشت: سالمندان، نعمت ها و برکت زندگی ما هستند و باید مراقبت کنیم تا این بیماری از کودکان و جوانان به آن ها سرایت نکند.

یزدان پناه به محدودیت های دو هفته ای در شهرستان بویراحمد اشاره کرد و خاطرنشان کرد: اعمال محدودیت ها همچنان ادامه  دارد و دلیلی ندارد  که مردم بدون ضرورت وارد شهر شوند.

وی گفت: همکاران ما  در روستاها و اطراف شهر نظارت دارند که مصوبات ستاد کرونای شهرستان و استان به ویژه اعمال محدودیت های جدید دوهفته ای به خوبی اجرا شود.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد افزود: ویروس کرونا به شدت به درون خانه ها و دورهمی ها نفوذ کرده و  مردم باید از دور همی های شبانه پرهیز کنند.

یزدان پناه باتشریح آمار کرونا در شهرستان بویراحمد، از نمونه گیری ۴۱ هزار و ۷۸۷  مورد در این  شهرستان خبرداد و یادآورشد: از این تعداد نمونه گیری که انجام شده ، تعداد ۱۴ هزار و ۱۶۵ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شد که ۸۷.۴ درصد بهبود یافتند.

وی میانگین بستری روزانه بیماران کرونایی در شهرستان بویراحمد را ۴۶ بیمار ذکر و تصریح کرد: میانگین ترخیصی های روزانه نیز ۳۴ نفر و هم اکنون هفت نفر در  آی سی یو بستری هستند.

رئیس مرکز بهداشت شهید دامیده شهرستان بویراحمد با اشاره به انجام تست رپیدر در شهرستان بویراحمد گفت: تاکنون ۱۱ هزار و ۹۳ تست سریع یا رپیدر در این شهرستان انجام شده که از این تعداد ۹۶۳ مورد مثبت بوده است.

یزدان پناه در پاسخ به این سوال که آینده شهرستان بویراحمد را از نظر شیوع ویروس کرونا چگونه ارزیابی می کنید؟ هم اظهارداشت: اگر  مردم رعایت نکنند این شرایط همچنان ادامه دارد چرا این ویروس دائم در حال جهش است و بنظرم وضعیت بدتر نیز می شود.

وی گفت: از آغاز محدودیت های دو هفته ای در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون در شهرستان بویراحمد، ۳۰۰ تیم برای بازرسی فعال،  ۴۲۵ ، ۴۲ مورد پلمپ و ۳۵ مورد به مراجع قضایی معرفی کردیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: