به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۷۰۰
|
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
یزدان پناه خبرداد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزايش شمار جانباختگان کرونا در استان به ۵۰۲ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته چهار کهگیلویه و بویراحمدی دیگر بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبردنا، پرویز يزدان‌پناه افزود: هم اکنون ۵۱۲ بيمار در بيمارستانهاي استان بستري مي باشند كه ۱۲۸ نفر از اين بیماران مبتلای قطعی و ۱۲ نفر در بخش مراقبت هاي ويژه تحت درمان هستند.

وي افزود؛ حداكثر تعداد بيماران بستري در پيك قبلي حدود ۴۸۰ بود كه امروز بيشترين تعداد بستري را در شبانه روز  گذاشته داشته ايم. اين روند بسيار نگران كننده مي باشد و طي روزها و هفته هاي آينده روند افزايشي موارد فوتي در استان اتفاق خواهد افتاد.

وي ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ هزار و ۱۶۶ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی اذعان داشت: از هزار و سه نمونه پی سی آر دريافت شده از آزمايشگاه سلولي و مولكولي ياسوج حدود ۴۴ درصد موارد مثبت بودند كه بیشترین موارد مثبت در شهرستان های  بویراحمد، گچساران، دنا، کهگیلویه و بهمئي بود. همچنین از ۹۸۹ نمونه رپید تست ۲۵ درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه، گچساران و چرام هستند.

دکتر یزدان پناه  تصریح کرد: وضعیت خطرناكي را تجربه می کنیم که اگر همراهی مردم در کنترل بیماری نباشد آسيب جبران ناپذیری بر سلامت و جان مردم وارد خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از مردم خواهش میکنیم  كه رعايت كامل دستورالعمل های بهداشتی را جدی گرفته، در هر نوع تجمعي شركت ننمايند، در مكان هاي شلوغ و پرخطر حضور نيابند ، از سفر پرهيز نمايند، در صورت داشتن هر گونه علايم بيماريهاي ويروسي به مراكز 16 ساعته مراجعه نمايند، در صورت مثبت بودن  تست كرونا  محل قرنطينه را ترك ننمايند و ارتباط تلفني روزانه خود را با مركز بهداشت حفظ نماييد، محدوديت ها رعايت شوند تابتوان با تلفات كمتري از اين پيك عبور نماييم.

وی گفت: اميدواريم شرايطي ايجاد شود كه واكسيناسيون كادر بهداشت و درمان، افراد مسن و كسانيكه بيماريهاي زمينه اي دارند تكميل شود تا شاهد پيك هاي بعدي در كشور و استان نباشيم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: