به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۷۰۷
|
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳
 نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: لایحه‌ای که دولت تحت عنوان «رتبه‌بندی معلمان» تقدیم مجلس شورای اسلامی نموده آرمان‌های کلی و دست نیافتنی است.

خبردنا: سید محمد موحد نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به لایحه رتبه بندی معلمان گفت: لایحه ای که دولت تحت عنوان «رتبه بندی معلمان» تقدیم مجلس شورای اسلامی نموده باید گفت که آرمان های کلی و دست نیافتنی است.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لایحه رتبه بندی باید برگرفته از سند بالادستی آن یعنی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور باشد. هدف این باید باشد که هم ایجاد انگیزه در معلمان باشد و صلاحیت های علمی و تخصصی این قشر فرهیخته را ارتقاء دهد و هم وضعیت حقوقی معلمان عزیز تغییر کند.

وی ادامه داد: لایحه ارسالی دولت اولا فاقد فوریت است که خودش اشکال دارد و ثانیا مجموعه کادر اداری را محروم نموده و موجب می شود ادارات کیفیت لازم را نداشته باشند و مدت زمان دریافت رتبه را طولانی نموده که افراد باسابقه بالا بیشترین ضرر و آسیب می بینند.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما در مجلس تلاش می کنیم که از نظرات فرهنگیان در جهت اصلاح این لایحه استفاده کنیم و لایحه مصوب برای فرهنگیان و معلمان دست یافتنی و همه جوانب آن مدنظر باشد و آن معلمی که در دورترین روستا خدمت می کند مشمول آن گردد.

موحد گفت: ما در مجلس پیشنهاد دولت در این خصوص را افزایش قابل توجهی داده و به ۱۵ هزار میلیارد رساندیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: