به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۱۳
|
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
پلیس فتا خبرداد:
رئیس پلیس فتا استان از شناسایی و دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در شبکه اجتماعی اینستاگرام در یاسوج خبر داد.

به گزارش خبردنا؛ سرهنگ روح الله شهبازی پور در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت:در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه با مشاهده و خرید قرص‌های اعصاب از طریق اینستاگرام پس از خرید، تلفن همراه فروشنده خاموش و دیگر پاسخگو نبود، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان پلیس فتا،عامل اصلی شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر و برای تکمیل تحقیقات،در اداره پلیس فتا حضور پیدا کرد.

رئیس پلیس فتا استان گفت: متهم با توجه به شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی خود اعتراف و بیان داشت که با انگیزه تبلیغات و جذب مشتری در پوشش شبکه اجتماعی اقدام به فروش داروهای غیرمجاز می نمود.

شهبازی پور با اشاره به اینکه خرید و فروش دارو در فضای مجازی ممنوع می باشد، تصریح کرد:با توجه به اینکه دارو ارتباط مستقیم با سلامتی افراد دارد،بهتر است هم وطنان حتما با مشورت پزشک مربوطه اقدام به خرید دارو از داروخانه های محل سکونت خود نمایند و به هیچ وجه از طریق فضای مجازی اقدام به خرید دارو نکنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: به تبلیغات فروش دارو و تجهیزات پزشکی در سایت‌های اینترنتی توجه نکنند، زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد اکثر این وبسایت‌ها اقدام به فروش تجهیزات تقلبی پزشکی و دارویی غیر مجاز نموده و از این طریق اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کنند و پلیس با افرادی که بخواهند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان در پایان از شهروندان خواست:هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: