به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۷۴۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳
تعارف نداریم، به جز یک دو پروژه بزرگ، مانند برجام، بقیه دولت انگار در تعطیلی مطلق بوده‌اند. به جرات می‌توان گفت اساساً عزمی برای هرگونه اصلاحات (کوچک یا بزرگ) در این دولت وجود نداشته است.

 خبردنا : سخنگوی ستاد انتخاباتی " حسن روحانی " در انتخابات 96 با  انتشار سرمقاله ای در ماههای آخری دولت تدبیر و امید از وی فاصله گرفته  و  خود را به تیم " رئیسی " نزدیک می کند . 

به گزارش " خبردنا "، " محمد علی وکیلی " در  سرمقاله امروز روزنامه " ابتکار " همه ایرادات دولت تدبیر و امید را در حالی متوجه رئیس جمهور و دفتر وی کرده است که هیچ سهمی برای امثال خودش و سایر یاران لحاظ نکرده است . 

وکیلی در این سرمقاله آورده است :  هفته گذشته خبر توصیه پدرانه رهبر انقلاب به سیدحسن خمینی منتشر شد. با توصیه مشفقانه ایشان، تکلیف سیدحسن مشخص شد و لذا او اعلام کرد که در انتخابات نامزد نخواهد شد. با تعیین تکلیف و منتفی شدن حضور سیدحسن خمینی، تقریباً دست اصلاح‌طلبان دیگر خالی شده و سوسوی امید اصلاح‌طلبان از بین رفته است. حسن خمینی ته مانده کیسه اعتبار اصلاح‌طلبان بود و با غیبت او، تقریباً می‌شود حدس زد که هیچ اصلاح‌طلب جدی در این انتخابات نداریم.

وی ادامه داده " با این شرایط، اگر سید ابراهیم رئیسی ورود کند، که بسیار محتمل است، تکلیف اصولگرایان روشن می‌شود و تمام ظرفیت این جریان به میدان می‌آید. باتوجه به ظرفیت رئیسی، او هم شانس تقریباً قطعی رای خواهد داشت و هم توان بالا بردن مشارکت را دارد. به همین دلیل به رغم تقلاهای بی‌اثر، شاید اصلاح‌طلبان در این انتخابات بروند هواخوری و موضوعیت خاصی در این انتخابات پیدا نکنند.

سخنگوی ستاد روحانی  تاکید کرده " راستش تقلای بی‌مورد می‌کنیم؛ دولت حسن روحانی آبرویی برای اصلاح‌طلبان نگذاشته است. هیچ چیز واضح‌تر از این نیست که هزینه حسن روحانی از کیسه اصلاح‌طلبان پرداخته شد. جریان دیگری میان حامیان روحانی اساساً توان پرداخت این هزینه را ندارد. یعنی اساساً مردم، اصلاح‌طلبان را می‌شناسند و لذا اکنون نیز گریبان این جریان را می‌گیرند. تعارف نداریم، به جز یک دو پروژه بزرگ، مانند برجام، بقیه دولت انگار در تعطیلی مطلق بوده‌اند. به جرات می‌توان گفت اساساً عزمی برای هرگونه اصلاحات (کوچک یا بزرگ) در این دولت وجود نداشته است.

کل کارنامه دولت، همان یک دو پروژه‌ای است که عرض کردم. . راستش مردم این وضعیت را می‌بینند و قضاوت می‌کنند. هیچ دولتی مانند این دولت این هنر را نداشت که ۲۵ میلیون رای را در عرض چند ماه برساند به دو سه میلیون! هرچند کار به جایی رسیده که عده کمی، قدرت چنان برایشان رهزن افتاده که چنین واقعیت آشکاری را رد می‌کنند. اما به رغم نظر امثال واعظی، تنها سرمایه اصلاح‌طلبان، یعنی مردم، قربانی بی‌کفایتی این دولت شده است. خودکرده را تدبیر نیست.

تصمیم خودمان بود و اکنون نیز هزینه آن را باید تحمل کنیم. طعنه‌ها و کنایه‌های نامروتانه امثال واعظی و آشنا نیز بخشی از این هزینه است. ما خسارت این دولت را به مردم بدهکاریم! اصلاح‌طلبان به لحاظ موقعیت گرفتار دوسر باخت هستند.

" محمد علی وکیلی " که روزگاری عضو هیات رئیس مجلس هم بود  و البته صاحب امتیاز روزنامه ابتکار خوب است توضیح دهند که چگونه در این ماههای پایانی عمر دولت تدبیر و امید به این همه اعتراف و اقرار  رسید ؟ درباره سازمان مناطق آزاد و مسئولیت کوچک شما در آنجا و اینکه بعد از شکست در انتخابات جای بهتری از سرپرست معاونت جزء فرهنگی به شما نرسید توضیح می دادید هم بد نبود ؟ اگر شما معاون پارلمانی یک وزارتخانه یا حتی مدیرعامل یکی از شرکتهای دولتی  می شدید  هم اینچنین به دولت می تاختید ؟! 

خوب است وی توضیح دهد در دولت تدبیر و امید میزان یارانه دریافتی روزنامه های وی چقدر بوده و البته مقایسه ای هم با سابق بنمایند ! تیراژ روزنامه هایشان با عدد دریافتی و سایر موارد را شفاف اعلام بفرمایند.

سخنگوی سابق ستاد روحانی که ایشان عملکرد وی را بی آبرویی می داند خوب است توضیح دهند که انتصابات فامیلی چه تاثیری بر این بی آبرویی دارند ؟ آیا همه انتصابات توسط دولت انجام می شود یا فشارهای سیاسی از مجلس در این انتصابات هم موثر است ؟ از بستگان وی از فرزند و داماد گرفته تا برادران در این دولت تدبیر و امید کجا مشغول بودند و الان در این ماههای آخری کجا هستند ؟! 

ما از عملکرد دولت تدبیر و امید دفاع نمی کنیم که البته باید عملکرد وی را در ظرف زمانی ، محدودیت ها ، اختیارات و خیلی مسائل مرتبط با آن در نظر گرفت اما این شیوه  مخالفت را نیز فتوت و جوانمردی نمی دانیم که سالها از همین دولت بهره و استفاده ببریم  و بعد ماههای آخری گردش 180 درجه ای کنیم !

حمایت او از رئیسی واقعا از سر دلسوزی برای کشور و پیش برد منافع عمومی است یا پذیرش او از سوی تیم رئیسی ؟! ماههای آخر دولت رئیسی نیز باید منتظر چنین سرمقاله ای باشیم ؟! خوب است که همچنان یادمان است رقیب روحانی در 96  ، رئیسی بود و جناب وکیلی سخنگوی ستاد روحانی بودند و امروز چرخش جانانه !!

جناب وکیلی و وکیلی ها بدانند مردم همه چیز را خوب درک می کنند و بیش از ما و شما می فهمند . برای شعور آنها ذره درکی هم قائل شویم . 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
2
1
درود به شرفت علی بازی
کاش واقعیات معاملات رو شفاف تر بدور از اشاره و لفافه مینوشتی حالا ایشون برای حفظ جایگاه منصوبین به حول ولا افتاده اند ...
تــــــــــــــــــوابــــــــین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
2
2
اشکال نداره ایشان الان حق را درک وبیان نمودند.. ملاک عاقبت بخیریست.. مااقای وکیلی رو میپذیریم
جانبازی یاسوج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
2
1
دمت گرم که او روی ................ را برای مردم عیان کردی
نام:
ایمیل:
* نظر: