به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۷۵۲
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰
معاون اقتصادی استاندار:
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از ممنوع شدن خروج مرغ از مرغدارای های این استان به استان های همجوار خبرداد.

سیدحشمت الله صمیمی دوست به خبردنا گفت: با توجه به نیاز بازار استان به مرغ، خروج آن از استان ممنوع شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط حاضر مرغ با قیمت مصوب 20 هزار و 400 تومان وجود ندارد زیرا در ستاد تنظیم بازار کشوری تصمیم برای افزایش اقیمت مرغ به 24 هزار و 800 تومان گرفته شده است، اظهارداشت:  این قیمت مصوب در استان، از سطح واحدهای مرغ داری تا کشتارگاه و واحدهای فروش با نظارت توزیع خواهد شد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نظارت بر موجود بودن مرغ در بازار از کشتارگاه تا مکان های فروش را بر عهده سازمان صنعت ، معدن و تجارت دانست و خاطرنشان کرد: مرغ استان بر اساس برآورد سازمان جهاد کشاورزی، 70 درصد نیاز استان را تامین  و مابقی این نیاز توسط استان فارس تامین می شود.

صمیمی دوست گفت: با توجه به نظارت ها مرغ زنده با قیمت 17 هزار و 100 تومان رد بازار بفروش می رسد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سطح استان های همجوار، قیمت مرغ مصوب را رعایت نمی کنند و این موضوع یکی از مشکلات است، ادامه داد: از مردم انتظار داریم به اندازه نیاز روزانه خرید داشته باشند و اینکه بخواهند سهم بیشتری از مرغ را خریداری کرده و در یخچال ها ذخیره کنند سبب مشکلاتی در بازار می شود.

وی گفت: با توجه به کمبود مرغ در استان ، خروج هرگونه مرغ از استان ممنوع و در این راستا، تعزیرات حکومتی ، دادستانی و نیروی انتظامی از خروج مرغ زنده جلوگیری خواهند کرد.

صمیمی دوست افزود: در شرایط حاضر حدود 65 تن مرغ زنده در کشتار گاه های یاسوج کشتار می شود که حدود 50 تن مرغ کشتار در سطح بازار توزیع می گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر: