به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۷۶۰
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۵

نماینده مردم زاهدان در مجلس از جمع‌آوری امضا توسط نماینده مردم تربت جام برای استیضاح وزیر بهداشت خبرداد و گفت: وزیر بهداشت باید در مورد شیوع موج چهارم کرونا و افزایش فوتی‌ها، عدم شفافیت وضعیت هزینه کرد اعتبارات کرونا و رسیدگی به مناطق محروم کشور پاسخگو باشد.

به گزارش خبردنا، فداحسین مالکی، نماینده مردم زاهدان در مجلس با اعلام این موضوع گفت: طرح تحقیق و تفحص از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حدود سه ماه گذشته در سه محور و با امضای بیش از 50 نماینده مجلس تهیه و تقدیم هیات رئیسه شد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، عدم شفافیت وضعیت هزینه کرد اعتبارات کرونا و رسیدگی به مناطق محروم کشور را یکی از محورهای تحقیق و تفحص دانست و افزود: 16 منطقه محروم و مرزی کشور همچنان با مشکلات بهداشتی و درمانی مواجه هستند و بار سنگین کرونا بر دوش آنها است.

وی مماشات با مدیریت‌های ناکارآمد در استان‌ها به ویژه استان سیستان و بلوچستان را از محورهای تحقیق و تفحص دانست و ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان تبدیل به جایی برای انتقام جویی و حذف پزشکان متخصص شده و متاسفانه حتی شاهد برخوردهای قهری و پلیسی با کادر درمان و پرستاری و نیروهای کارآمد دانشگاه علوم پزشکی و معرفی آنها به دادگاه‌ها هستیم و به صورت جدی نیاز است تمامی این موارد بررسی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم یادآور شد: طی این مدت با وساطت های صورت گرفته سعید نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قول رفع بسیاری از مشکلات را داد اما متاسفانه حل نشدند و با توجه به شیوع موج چهارم کرونا و افزایش فوتی‌ها برخی نمایندگان تاکید دارند که وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد.

مالکی افزود: موضوع استیضاح وزیر بهداشت امروز توسط جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مردم تربت جام در سامانه مجلس ثبت شده و نمایندگان باید در این رابطه حضور فعالی داشته باشند البته بسیاری از نمایندگان از سکوت معنادار کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون تخصصی این حوزه ناراحت هستند و بر این باورند که این کمیسیون باید در این زمینه پیشگام و پیشقدم می شد؛ سکوت این کمیسیون باعث شد که سایر نمایندگان ساکت ننشینند و از کیان و حیثیت مردم دفاع کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: