به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۷۶۳
|
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۱

خبردنا:‌  رئیس دولت دهم به انفجار تأسیسات هسته‌ای ایران و وارد آمدن چند میلیارد دلار خسارت به آن اشاره کرد و گفت: از آن طرف دنیا تأسیسات ما را منفجر می‌کنند و بعد شما می‌خواهید برای مذاکره بروید. این بار چه چیزی را می‌خواهید معامله کنید. یک فضایی هم درست کرده‌اید که هیچکس حرف نزند! چرا حرف نزنیم؟ این کشور متعلّق به تک تک مردم ایران است. اگر قرار بود عدّه‌ای خود را صاحب و مالک کشور بدانند و بی‌خیال مردم باشند، چرا انقلاب کردیم؟ ملّت انقلاب کرد تا برای حرف زدن آزاد باشد.
 
به گزارش خبردنا، محمود احمدی‌نژاد در دیدار با جمعی از مردم استان یزد که برای دعوت از ایشان جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ به تهران آمده بودند، طی سخنانی بر عدم صلاحیت دولتمردان کنونی جهت ورود مجدّد به عرصه مذاکرات هسته‌ای با آمریکا و اروپا تأکید کرد و خطاب به آنان گفت: با چه پشتوانه‌ای می‌خواهید بروید مذاکره کنید؟ شما یک بار رفتید و تحویل دادید و الان جلوی چشم ملّت است. برجام جز خسارت، چه چیز دیگری برای ملّت داشته است؟ عزّت ما را له کردید و اقتصاد و صنعت هسته‌ای کشور را به نابودی کشاندید!

احمدی نژاد در ادامه افزود: خوش‌بینانه می‌گویم، کسانی که معلوم شد بلد نیستند و نمی‌توانند مذاکره کنند و سرشان کلاه می‌گذارند، چرا دوباره باید از طرف ملّت ایران برای مذاکره بروند؟ آنها نشان داده‌اند که صلاحیت چنین کاری را ندارند. همین‌ها با قرارداد الجزایر در موضوع لانه جاسوسی آمریکا قراردادی را بستند که تا کنون بیش از ده میلیارد دلار غرامت داده‌ایم اما یک ریال هم نتوانسته‌ایم از آمریکایی‌ها پس بگیریم. چه کسی و به چه حقّی به شما اجازه داده است برای مذاکرات بروید؟ ملّت ایران، امروز شما را از اساس قبول ندارد و بنا بر نظرسنجی‌هایی که خودتان انجام داده‌اید رئیس دولت‌تان، فقط دو درصد محبوبیت دارد. از طرف چه کسی می‌خواهید بروید تعهّد بدهید و تبعات آن را به گردن ملت بیندازید؟

وی با تأکید بر ضرورت نظرخواهی از مردم برای انجام هرگونه مذاکراتی که به سرنوشت کشور مربوط می‌شود گفت: مذاکره‌ای در کار نیست. بحث بر سر این است که چه چیز دیگری را باید بدهند. بعد می‌گویند اگر ما نبودیم باید همه‌اش را می‌دادند! سابقه این حرف در تاریخ ایران به دوران فتحعلی شاه باز می‌گردد که نصف بیشتر ایران را داد و جشن شکرگزاری برگزار کرد و مدّعی شد که آنها تهران را می‌خواستند و ما ندادیم.

وی به انفجار تأسیسات هسته‌ای ایران و وارد آمدن چند میلیارد دلار خسارت به آن اشاره کرد و گفت: از آن طرف دنیا تأسیسات ما را منفجر می‌کنند و بعد شما می‌خواهید برای مذاکره بروید. این بار چه چیزی را می‌خواهید معامله کنید. یک فضایی هم درست کرده‌اید که هیچکس حرف نزند! چرا حرف نزنیم؟ این کشور متعلّق به تک تک مردم ایران است. اگر قرار بود عدّه‌ای خود را صاحب و مالک کشور بدانند و بی‌خیال مردم باشند، چرا انقلاب کردیم؟ ملّت انقلاب کرد تا برای حرف زدن آزاد باشد.

استاد دانشگاه علم وصنعت به ساخت و پخش سریال در سیمای جمهوری اسلامی دایر بر جاسوس بودن مذاکره‌کنندگان اشاره کرد و گفت: من شنیدم که می‌گفت وزارت امورخارجه ما جولانگاه جاسوس‌هاست. اگر اینها جاسوس هستند چرا باید دوباره همین‌ها راهی انجام مذاکرات شوند؟ جوانی که در انقلاب به دنیا آمده و این رفتارها را می‌بیند چه قضاوتی می‌کند و ما چه پاسخی برای پرسش‌های او داریم؟ دولتی که دو ماه دیگر از عمرش باقی مانده است، چه حقّی دارد از طرف ملّت ایران تعهّد بدهد و مردم تبعات آن را تحمل کنند!

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روح الله پرم۶
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
درودبر احمدی‌نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر: