به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۸
وی افزود: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۳۳ هزار ۶۱۷ نفر بهبود یافته اند.

خبردنا: رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۵۳۸ نفر خبر داد و گفت:روز گذشته نیز متاسفانه ۴ بیمار جان خود را از دست داده اند.

به گزارش"خبردنا"، پرویز یزدان‌پناه با بیان اینکه ۵۵۷ بیمار در بیمارستان‌های معین کرونا بستری هستند، عنوان کرد: از این تعداد ۱۶۸ نفر مبتلای قطعی به کرونا بوده و ۲۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۳۳ هزار ۶۱۷ نفر بهبود یافته اند.

دکتر یزدان پناه گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۲۱ رپید تست انجام شده که ۲۴ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد، چرام و بهمئی و از ۹۸۰ نمونه pcr انجام شده ۴۷ درصد موارد مثبت و بیشترین مبتلایان در بویراحمد، کهگیلویه، گچساران، چرام و باشت بود.

وی افزود: از ۴۳۶۸ دوز واکسن تحویل داده شده به دانشگاه (شامل واکسن‌های اسپوتنیک، سینوفارم و بهارات) طی سه مرحله به کادر بهداشت و درمان و افراد واجد شرایط تزریق شده است (تزریق ١٠٠ درصد) و از ٥٦٠٠ دوز واکسن آسترازنیکا که از دیروز شروع شده، ٤٧٧ دوز تزریق شده است که درصد واکسیناسیون تزریقی در استان، دانشگاه علوم پزشکی را جز دانشگاه‌های برتر در تزریق واکسن در زمان‌های مشخص شده قرار داده است که از زحمات همکاران بهداشتی و بیمارستان‌ها تشکر و قدردانی می‌شود.

یزدان پناه بیان کرد: ان‌شاءالله در هفته آینده برای بیماران خاص و صعب العلاج و دارای بیماری زمینه‌ای واکسیناسیون شروع خواهد شد و بتوانیم درصد بالایی از مردم واجد شرایط را با واکسیناسیون، در آن‌ها ایمنی ایجاد کرد و جلوی خیز‌های بعدی بیماری گرفته شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: