به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۷۹۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۲
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه؛
وی ادامه داد: روند بستری بیماران کرونایی از شهرستان‌های چرام و لنده روزانه در حال افزایش است.
خبردنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: تخت‌های تنها بیمارستان سه شهرستان توسط بیماران کرونایی پُر شده است.

به گزارش"خبردنا"، «محمدطاهر طیب زادگان» در گفتگو با خبرنگار ایسنا افزود: مراجعات و بستری کرونایی در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت از ظرفیت بیمارستان بیشتر است.
 
وی اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در مجموع۲۳۵ تختخوابی است که در برخی روز‌ها تا ۱۸۰ تخت این بیمارستان در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفته است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با بیان اینکه اصلاً پیش بینی نمی‌کردیم که با این بحران مواجه شدیم، خاطرنشان کرد: بیشتر بخش‌های بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و تنها بخش‌های جراحی و داخلی، اطفال و نوزادان و سی‌سی‌یو یا آی‌سی‌یو را با هم ادغام کرده ایم.
 
طیب زادگان تصریح کرد: علاوه بر این که بیمار تخت‌های بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت پُر شده است هم اکنون اورژانس و راهرو‌های اورژانس این شهر نیز از بیماران کرونایی پُر شده است که بر روی تخت و برانکارد تحت مراقبت و درمان هستند.
 
وی ادامه داد: روند بستری بیماران کرونایی از شهرستان‌های چرام و لنده روزانه در حال افزایش است.
 
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: در اعمال محدودیت‌های کرونایی قطعاً باید سختگیرانه‌تر ادامه داده شود تا بتوانیم این شرایط بحرانی کرونایی در این شهرستان را به ثبات برسانیم.
 
طیب زادگان تاکید کرد: شرایط انتقال کروناویروس در شهرستان کهگیلویه خانوادگی است که انتظار داریم مردم شهرستان‌های چرام و لنده و پروتکل‌های بهداشتی را جدی‌تر از همیشه رعایت کنند چراکه هفت نفر از یک خانواده به کرونا مبتلا شدند و همچنین از یک خانواده دو نفر بعلت کروناویروس فوت کرده اند.
 
وی اظهار کرد: از مردم انتظار داریم در صورتی که یک نفر از اعضای خانواده آن‌ها به کروناویروس مبتلا شده در خانه نیز پروتکل‌ها را رعایت کنند و کرونا را ساده و عادی نگیرند تا دیگر اعضای خانواده دچار مشکل نشوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت ضمن خدمات دهی به بیماران کرونایی شهرستان کهگیلویه به بیماران کرونایی شهرستان‌های چرام و لنده نیز خدمات ارائه می‌دهد که متاسفانه هم اکنون این بیمارستان پُر شده است.

طیب زادگان افزود: در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند جوابگوی بیماران کرونایی نخواهیم بود و از توان ما خارج است البته برای نیازمندی‌ها مدام با دانشگاه علوم پزشکی در ارتباط هستیم. به مردم توصیه می‌شود کرونا را بیش از پیش جدی بگیرند و آمار‌های کرونا نیز واقعی است هرکس آمار کرونا را قبول ندارد می‌تواند بیاید و از نزدیک وضعیت بیمارستان امام خمینی دهدشت را ببیند.
 
وی اظهار کرد: تعداد فوتی‌های کرونایی طی فروردین ماه ۱۴۰۰ در شهرستان کهگیلویه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، رکورد بی سابقه به ثبت رسانده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: بیشتر بیماران بستری در بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت در سنین جوان هستند.
طیب زادگان ادامه داد: در صورتی که این روند افزایشی در شهرستان کهگیلویه ادامه پیدا کند آتش رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی که در این شهرستان شعله‌ور شده دامن همه را خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در شهرستان کهگیلویه از تجمعات عروسی و عزا جلوگیری شده و این تجمعات جمع شد، اما متاسفانه سایر دورهمی‌های از جمله بازی گُرنا و شطرنج در این شهرستان شروع شده است!

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: از مردم انتظار داریم در این شرایط کرونایی جهت سلامتی خود خانواده و دیگران مسئولانه برخورد کرده و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

طیب زادگان بیان کرد: نیازمند همکاری جدی‌تر از گذشته مردم هستیم چرا که کادر درمان هرچه در توان دارند انجام می‌دهند، اما اگر مردم را رعایت نکنند با فاجعه مواجه خواهیم شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: