به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

خبردنا:‌ شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران از سوی آموزش این دانشگاه اعلام و ثبت‌نام در رشته‌های بدون آزمون دوره دکتری نیمسال آتی از امروز، شنبه (چهارم اردیبهشت‌ماه) آغاز شد.


به گزارش خبردنا، متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه‌نامه) از امروز چهارم تا ۱۷ اریبهشت می‌توانند با نام‌نویسی و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

شرایط پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون

بر اساس مصوبه شورای آموزشی دانشگاه؛ برای استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان؛ نمرات بی‌اثر شده در رتبه‌بندی دانشجو ترتیب اثر داده می‌شود.

درخواست متقاضی صرفاً در دانشکده‌ای بررسی می‌شود که در ثبت‌نام اینترنتی انتخاب کرده است و به تشخیص دانشگاه مرتبط با رشته تحصیلی کارشناسی خود است.

لیست رشته/گرایش‌های مورد پذیرش در سامانه ثبت‌نام اینترنتی قابل مشاهده است.

داوطلبان می‌توانند در سه گرایش (مرتبط با رشته کارشناسی) از یک پردیس/دانشکده را به ترتیب اولویت درخواست بدهند.

متقاضیان سایر دانشگاه‌ها ملزم به ارائه گواهی رتبه قیدشده در رشته تحصیلی (نه در گرایش) و آخرین کارنامه تحصیلی (تا پایان ترم ششم) با تأیید دانشگاه ذی‌ربط و بارگذاری آن در سامانه ثبت‌نام الکترونیکی هستند.

تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته‌شده بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد مجاز نیست.

بر اساس مفاد آیین‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانش‌آموختگان کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) نمی‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام الکترونیکی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد. لذا کلیه متقاضیان ملزم به ثبت‌نام در بازه زمانی اعلامی هستند.

ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش نیست.

در صورت وجود هرگونه نقص مدرک، درخواست‌های متقاضیان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت؛ لذا متقاضیان گرامی در ارائه مدارک مورد نیاز حداکثر دقت را لحاظ کنند.

اسامی پذیرفته‌شدگان اولیه پس از بررسی در موعد مقرر از طریق سایت معاونت آموزشی دانشگاه اعلام خواهد شد.

بدیهی است اعلام نتایج اوّلیه هیچ‌گونه حقّی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است و احراز صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان ضروری است.

خواهشمند است از مراجعه حضوری جداً خودداری شود. در صورت بروز هرگونه مشکل یا رفع ابهام، برای پاسخگویی سؤال‌های احتمالی درباره شیوه‌نامه به ایمیل Talent@ut.ac.ir دفتر استعداد درخشان دانشگاه و مشکلات سیستمی با سامانه پشتیبانی مرکز انفورماتیک به آدرس ایمیل Its3@ut.ac.ir مکاتبه کنید.

نام:
ایمیل:
* نظر: