به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۲۵
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۰
رئیس مرکز بهداشت بویراحمد خبرداد:
13 هزار دوز واکسن کووید 19 در استان کهگیلویه و بویراحمد تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد از تزریق چهار هزار و 300 دوز واکسن کرونا در این شهرستان خبر داد و اظهارداشت: کرونا در موج جدید همه گروه های سنی را فارغ از جنسیت درگیر کرده است.

به گزارش خبردنا، " محمد یزدان پناه " گفت: در موج جدید اپیدمی کرونا با توجه به قدرت سرایت پذیری بالاتر نسبت به موج های قبلی تمام گروه های سنی را تقریباً به طور یکسان و فارغ از جنسیت و سن دگیر کرده است.

وی افزود:‌تعطیلات نوروز و خریدهای قبل از آن، دورهمی و دید و بازدیدها از روستاها و صله ارحام در این ایام، مهمترین دلایل و عدم رعایت فاصله باعث افزایش و موج جدید در این موقعیت شده است.

بگفته دبیر شهرستانی ستاد کرونا در بویراحمد، باید از الان به فکر تعطیلات عید سعید فطر و نشست های انتخاباتی شوراهای شهر و روستا باشیم چرا که این نشست ها می توانند به صورت جدی خطر آفرین باشند.

یزدان پناه معتقدست: تعطیلی همه صنوف راهکار مناسبی برای مقابله با شیوع کرونا بوده اما وضعیت اقتصادی را هم نمی توان نادیده گرفت و اگر صنوف بتوانند به صورت زوج و فرد فعالیت کنند در کاهش موج کرونا نیز می تواند اثر گذار باشند.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان بویراحمد گفت: در موج چهارم کرونا با توجه به وضعیت قرمز بودن شهرستان بیش از یک هزار بازدید بهداشت حرفه ای از صنوف و سطح شهر انجام که در نتیجه این بازرسی ها 12 پاساژ و 22 واحد صنف موبایل ،پارچه فروشی و لوازم خانگی پلمپ شد.

یزدان پناه از تزریق چهار هزار و 300 دوز واکسن کرونا در قالب واکسن های اسپوتینک، سینوفارم و بهارات تا پایان روز دوم اردیبهشت امسال خبرداد و خاطرنشان کرد: واکسن اسپوتینگ در مرحله اول هزار و 476 و در مرحله دوم 864 دوز، واکسن سینوفارم در مرحله اول 289 و در مرحله دوم 111 دوز و واکسن بهارات نیز 300 دوز به بیماران خاص،سالمندان، جانبازان، پرسنل اورژانس-بهداشت-نظام پزشکی ، کادر درمان، پاکبانان و کارکنان آرامستان ها تزریق شد.

وی افزود: فاز دوم تزریق واکسن از امروز چهارم اردیبهشت ماه شروع خواهد شد اما واکسن سینوفار برای زنان شیرده و باردار مناسب نیست و نباید تزریق شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: