به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۳۳
|
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۲
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌مصوبات ستاد ملی کرونا در جایگاه مصوبات شورای ملی امینت است و رعایتشان الزامی است. ما در ذیل ستاد ملی هستیم، چنانکه از این مصوبات تخطی شود، طبق قانون با فرد خاطی برخورد می‌شود. هرکس بخواهد، تجمع راه بیندازد، باید در جلسه شورای تأمین گزارشش داده شود، تا او رد صلاحیت شود و من خودم شخصاً امضا می‌زنم.

به گزارش خبردنا، حسین کلانتری در جلسه ستاد مقابله با کرونا در خصوص تبلیغات زودهنگام برخی کاندیداها گفت: تبلیغات زودهنگام و غیرقانونی هم در انتخابات شورا و هم انتخابات میان دوره‌ای مجلس وجود دارد. قانون زمان شروع تبلیغات را مشخص کرده و خارج آن خلاف قانون است و برگزاری تجمعات باعث شیوع ویروس کرونا می‌شود و این خود نیز غیر قانونی بوده و این خلاف در خلاف است. قانون، زمان و شیوه‌ی تبلیغات را مشخص کرده و به افرادی که در این تجمعات حضور می بایند ظلم می‌شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه، خبر نگران کننده‌ای در خصوص بیماری کرونا داد و گفت: خبر نگران کننده‌ای که باید اعلام کنم این است که ویروس کرونا که از ووهان چین شیوع پیدا کرد. قبل از عید ویروس انگلیسی از غرب کشور وارد شد و وارد خوزستان شد و الان کل کشور درگیر ویروس انگلیسی است و امروز بحث ویروس هندی مطرح است که بسیار خطرناک‌تر از انگلیسی هست. دولت در خصوص کرونای انگلیسی شدیدترین تدابیر را اعمال کرد، ولی الان کشور درگیر این ویروس است و ما باید نگران ویروس هندی باشیم.

وی افزود: تا زمانی که ما تلاش نکنیم و وضعیت به نارنجی و زرد نرسد، گروه‌های شغلی به غیر ازگروه یک، حق فعالیت ندارند، و ما شکلات افراد و صاحبان مشاغل را می دانیم و اگر ویروس هندی هم شیوع پیدا کند شرایط خیلی دشوار می‌شود و ما هنوز در پیک کرونا هستیم و از پیک عبور نکردیم.

کلانتری گفت: ما به شدت باید تلاش کنیم که دستورالعمل‌ها را به جد اجرا کنیم تا وضعیت به نارنجی تبدیل شود تا شرایط برای سایر گروه‌های شغلی بهتر شود. وقتی که گفته می‌شود گروه‌های شغلی حق فعالیت دارند، با رعایت دستورالعمل و فاصله‌ی اجتماعی حق فعالیت دارند.

وی افزود:‌ پایان این ماه ما شاهد گسترش واکسیناسیون هستیم تا زمانی که واکسن داخلی هم برسد و به یک ایمنی عمومی برسیم. گرچه واکسیناسیون باعث نمی‌شود که پروتکل‌ها را رها کنیم و یا رعایت نکنیم؛ حتی با وجود واکسن مبتلا هم داریم و گفته شده که واکسن احتمال مرگ و میر را پایین می‌آورد و واکسن‌ها مادام العمر نیست پس رعایت دستورالعمل‌ها ضروری است. انجام مراحل واکسیناسیون باید با حضور دوستان رسانه باشد و خبر انعکاس پیدا کند. هرجا هم متخلف بود با او برخورد شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: