آمار باور نکردنی ابتلا به کرونا در هند

امروز (یکشنبه) ناریندرا مودی، نخست وزیر هند با بیان اینکه "توفان ابتلا به کرونا ستون های این کشور را لرزانده" از تمام شهروندان این کشور خواست تا واکسن کرونا دریافت کرده و اقدامات پیش گیرانه را شدیدا اتخاذ کنند.

طی چهار روز گذشته بیش از 300 هزار نفر در این کشور روزانه به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این تعداد ابتلا از زمان شروع کرونا بیشترین آمار در بین تمام نقاط دنیا به شمار می رود. همین مسئله باعث افزایش فشار به سیستم بهداشت و درمان هند شده است.

آرویند کجریوال، وزیر ارشد هند نیز امروز (یکشنبه) اعلام کرد که باتوجه به افزایش شدید تعداد مبتلایان به کرونا  قرنطینه در دهلی تا 3 می ادامه خواهد داشت. تعداد مبتلایان به کرونا در هند طی 24 ساعت گذشته به 349691 مورد رسیده است.

 
بیمارستان ها در دهلی و سراسر این کشور با توجه به کاهش تخت های بیمارستانی و اکسیژن مجبور به عدم پذیرش بیماران شده‌اند.

دولت مودی به دلیل صدور مجوز برای برگزاری تجمعات سیاسی و مذهبی در مقطعی که تعداد مبتلایان کمتر از 10 هزار نفر در روز بود و همچنین عدم برنامه ریزی برای تقویت سیستم بهداشتی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

باتوجه به مرگ 2767 نفر تنها در طی شب گذشته به نظر می‌رسد که این کشور 1.3 میلیارد نفری در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داشته باشد؛ موضوعی که کارشناسان بهداشتی نسبت به وقوع آن هشدار جدی داده‌اند. هرچند آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نسبت به افزایش تعداد مبتلایان در هند ابراز تاسف کرده و از همکاری نزدیک آمریکا با دولت هند به عنوان یکی از متحدان نزدیک خود خبر داده اما به نظر می‌رسد در هند بسیاری انگشت اتهام را به سوی دولت آمریکا گرفته‌اند و از افزایش کنترل های صادرات برای مواد خام مورد استفاده در تولید واکسن به دلیل تحریم صادراتی مربوط به ماه فوریه به شدت عصبانی هستند.

موسسه سرم هند SII که بزرگترین تولید کننده واکسن به شمار می رود در ماه جاری میلادی از رئیس جمهوری آمریکا خواست تا ممنوعیت صادرات مواد خام مورد استفاده برای ساخت واکسن آسترازنکا را لغو کند. برخی دیگر از مقامات آمریکایی مانند راجا کریشنامودی (که دارای ریشه هندی است) از دولت بایدن خواست تا واکسن های استفاده نشده در این کشور که در انبارها نگهداری می‌شوند را به هند ارسال کند.

کرونا , کشور هند ,

کرونا , کشور هند ,

کرونا , کشور هند ,

کرونا , کشور هند ,

کرونا , کشور هند ,

کرونا , کشور هند ,

کرونا , کشور هند ,

کرونا , کشور هند ,