به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۴۵
|
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

خبردنا:‌ بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته 454 بیمار کووید19 در کشور جان خود را به دلیل این بیماری از دست دادند.

به گزارش  خبردنا، تا کنون ۶۱۸ هزار و ۳۶۲ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۶۵ هزار و ۶۵۵ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۸۴ هزار و ۱۷ دُز رسید.

از دیروز تا امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۹ هزار و ۱۶۵ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۹ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۳۹۶ هزار و ۲۰۴ نفر رسید.

متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۴۵۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۹ هزار و ۵۷۴ نفر رسید.

خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۸۷۷ هزار و  ۵۱۷ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

پنج هزار و ۲۰۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۱۵ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۷۶۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

در حال حاضر ۳۰۱ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۹۵ شهر در وضعیت نارنجی، ۴۵ شهر در وضعیت زرد و ۷ شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

آمار کرونا در جهان تا ۵ اردیبهشت

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در جهان، تا صبح یکشنبه (۵ اردیبهشت) به بیش از ۱۴۷ میلیون و ۶۶ هزار نفر رسید و تعداد قربانیان این ویروس نیز از سه میلیون و ۱۱۲ هزار نفر فراتر رفت. در حال حاضر آمریکا با بیش از ۳۲ میلیون و ۷۸۹ هزار مبتلا، از نظر تعداد مبتلایان به این ویروس در رده اول قرار دارد و کشورهای هند، برزیل و فرانسه در رده‌های دوم تا چهارم هستند. ایران نیز از نظر تعداد مبتلایان کووید-۱۹ هم‌اکنون در رده چهاردهم قرار دارد. در این اینفوگرافیک، آمار ۱۵ کشور اول جهان از نظر تعداد مبتلایان و تازه‌ترین آمار کلی جهان درمورد ویروس کرونا را مشاهده می‌کنید.



 

نام:
ایمیل:
* نظر: