به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۶۴
|
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت: ستاد بازسازی شهر سی سخت که محل تجمع زلزله زدگان آسیب دیده جهت رسیدگی به کارهای اداری شان بوده به دلیل سربسته بودن و نداشتن تهویه مناسب، توسط شبکه بهداشت شهرستان  پلمپ شد

ظفر پریسای در گفت و گو با  خبردنا گفت: متاسفانه محل ستاد بازسازی سی سخت زلزله در طبقه زیرین یک ساختمان اداری بوده که روزانه صدها نفر بدون رعایت پروتکل های بهداشتی برای انجام کارهای اداری مرتبط با زلزله به آن مراجعه می کردند.

وی با تاکید براینکه ستاد بازسازی سی سخت عامل اصلی شیوع ویروس کرونا در شهرستان است، اظهارداشت: شهرستان دنا بعد از مدت ها متاسفانه یک بیمار مبتلا به این ویروس را از دست داد که اگر ستاد بازسازی در محل کنونی خود به فعالیت ادامه دهد بطور حتم آمار مرگ و میرها و بیماران مبتلای به کوید۱۹ در شهرستان دنا بیشتر می شود.

مدیر مرکز بهداشت و درمان شهرستان دنا افزود: با وجود پیگیری های دادستان این شهرستان هم ستاد بازسازی اقدام به جابجایی محل کنونی نکرد و ما مجبور شدیم برای حفظ سلامت مردم این مکان شلوغ را پلمب کنیم.

پریسای با بیان اینکه مسوولان ستاد بازسازی سی سخت از انجام هزینه هایی بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای تکمیل زیرساخت های اینترنتی در مکان فعلی ستاد خبر می دهند، خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای کارشناسی انجام گرفته، محل کنونی ستاد بازسازی سی سخت عامل اصلی شیوع گسترش کرونا در شهرستان دنا است.

وی گفت: به ستاد بازسازی فرصت ۱۰ روزه داده شده که در سه کانکس، کارهای اداری مرتبط با زلزله زدگان سی سختی را به پایان برساند و اگر آمار مبتلایان کاهش پیدا نکند در غیراینصورت باید در یک سالن عمومی در شهر سی سخت مستقر شده و کارهای مردم را انجام دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد هم از مراجعه روزانه بیش از ۱۰۰ نفر به ستاد بازسازی سی سخت خبرداد و اظهارداشت: ما نیز از شلوغی و ترافیک مراجعات نگران بوده اما نمی توانیم جلوی این مراجعات به ستاد را بگیریم.

حسین جنتی به خبردنا گفت: متاسفانه همکاران ما با مشکلات سختی در ارتباط با رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مراجعه کنندگان مواجه بوده و تاکنون چندین نفر از این همکاران به ویروس کرونا مبتلا شده اما مجبور هستیم کارهای زلزله زدگان را به سرانجام برسانیم.

وی از استقرار سه کانکس در خارج از ستاد بازسازی برای انجام امور اداری زلزله زدگان شهرستان دنا خبرداد و خاطرنشان کرد: از فردا سه شنبه هفتم اردیبهشت، تمام امور اداری روستایی شهرستان دنا در شعبه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این شهرستان انجام می گیرد و روستاییان نباید به ستاد بازسازی مراجعه کنند.

 مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: از مراجعه کنندگان به ستاد بازسازی و شعبه بنیاد مسکن شهرستان دنا مصرانه می خواهیم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد شیوع این ویروس در شهرستان و استان نباشیم.

جنتی گفت: با پیگیری هایی که انجام شده پلمب ستاد بازسازی سی سخت باز اما مانند گذشته کارهای اداری در آن انجام نمی شود.

به گزارش خبردنا، در زلزله پنج و شش دهم  ریشتری بیست نهم بهمن ماه ۱۳۹۹ شهرستان دنا به بیش از سه هزار مسکونی در این شهرستان و بویژه در شهر سی سخت، خسارت وارده شده که هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی باید بطور کامل احداث دوباره شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: