به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۷۷
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴
حکمت‌الله نریمانی افزود: روزانه معادل 3 تن و نیم مرغ منجمد از کشتارگاه گچساران برای شهر دهدشت تأمین می‌کنیم البته بعضی روزها ممکن است برای یکی دو روز نیز مرغ برای شهرستان نداشته باشیم و با رایزنی با کشتارگاه این کمبودها را پوشش می‌دهیم.

خبردنا : روند افزایش قیمت‌ مرغ و نایاب‌شدن چندین روزه آن در سطح بازار شهرستان کهگیلویه موجی از نارضایتی و گلایه‌مندی مردم را در پی داشته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، این روزها و همزمان با جولان کرونا و افزایش تعداد فوتی‌ها در شهرستان کهگیلویه، معضل قیمت نجومی و نایاب‌شدن مرغ نیز بر دیگر مشکلات شهروندان دهدشتی افزوده و نهادهای نظارتی تنها نظاره‌گر شرایط نابسامان مرغ در این شهرستان هستند.

افزایش قیمت مرغ در شهرستان کهگیلویه یک پدیده تازه نیست چون از سال گذشته تاکنون قیمت مرغ بی‌پایه و اساس روزانه در حال افزایش است، اما نایاب‌شدن چندین روزه مرغ در شهر دهدشت پدیده‌ای عجیب و غیرقابل باوری است که در یک ماه گذشته بارها و بارها شاهد آن بودیم و مسئولان تا به امروز در مورد دلایل آن سکوت کردند.

باتوجه به افزایش قیمت گوشت قرمز و مواد پروتئینی و نیز حذف تدریجی آن از سبد خانوار، مصرف گوشت مرغ و افزایش میزان تقاضای آن در بین مردم تا حدودی توانست کمبود گوشت قرمز در سبد خانوار را جبران کند اما این روند دلخوش‌کننده تنها چند صباحی بیشتر طول نکشید و مرغ نیز همان مسیر گوشت‌قرمز را طی کرده است.

باتوجه به شیوع کروناویروس در سطح کشور و نیز اهمیت تغذیه و تهیه و تأمین مواد پروتئینی لازم در سفره مردم، وجود گوشت مرغ در سفره مردم بسیار اهمیت بالایی دارد اما روند افزایش قیمت‌ گوشت مرغ در شهر دهدشت از یک‌سو و نایاب‌شدن چندین روزه آن در سطح بازار شهرستان از سویی دیگر سبب شده که موجی از نارضایتی و گلایه‌مندی شهروندان دهدشتی را در پی داشته باشد.

محمد حقیقت‌پور با اشاره به نایاب‌شدن چندین روزه مرغ در شهر دهدشت، به خبرنگار تسنیم گفت: شرایط موجود اصلأ خوب نیست و این قبیل کارها درصد امید به زندگی را در بین شهروندان پایین می‌آورد.

وی گفت: مدت‌ها با داستان گرانی و نبود گوشت‌قرمز صبر کرده و تحمل کردیم نتیجه‌اش حذف گوشت قرمز از سفره مردم بود الان دوباره نوبت به گوشت مرغ رسیده است و این وضعیت و این چرخه همچنان به نوبت ادامه دارد.

این شهروند دهدشتی خاطرنشان کرد: پشت‌پرده این کمبودها و این‌قبیل کارها کامل روشن است و تامین‌کننده مرغ در این استان برای همه مشخص است، تعجب می‌کنم به چه دلیل نهادهای نظارتی و دستگاه قضایی به اینگونه موارد ورود نمی‌کند؟

حسین ابراهیمی در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: استفاده از گوشت مرغ برای مردم از نان شب هم واجبتر بوده و مردم نیاز ضروری به گوشت مرغ دارند پس ادارات متولی تامین‌کننده گوشت‌مرغ چرا سهل‌انگاری می‌کنند.

وی گفت: الان حدود 4 تا 5 روز است که گوشت مرغ در بازار شهر دهدشت نایاب شده و هیچکسی هم نمی‌داند تا کی باید چنین وضعیتی ادامه داشته باشد.

این شهروند دهدشتی خاطرنشان کرد: پشت پرده نبود گوشت مرغ در بازار شهر فقط یک چیز است و آن هم این بوده که قصد دارند دوباره قیمت مرغ را افزایش دهند، حاضریم افزایش قیمت مرغ را تحمل کنیم اما گوشت مرغ در بازار به فراوانی باشد.

خانمی 53 ساله با اشاره به گرانی گوشت مرغ به خبرنگار تسنیم گفت: الان بیش از یک‌سال است که توان خرید حتی یک کیلو گوشت مرغ را ندارم چون بیش از اندازه گران شده است.

وی گفت: در گذشته شاید هر شش ماهی یکبار مبلغ اندکی به قیمت مرغ افزایش می‌یافت و فشار زیادی به مردم وارد نمی‌شد اما از یک سال پیش تاکنون روزانه قیمت مرغ بیشتر می‌شود و هیچکسی هم نسبت به آن اعتراضی نمی‌کند.

این شهروند دهدشتی خاطرنشان کرد: گرانی قیمت مرغ تنها به قشر ضعیف و متوسط فشار می‌آورد و ما هم که توان خرید آن را نداریم ناچار هستیم که مرغ را از سفره خود حذف کنیم.

برپایه این گزارش، افزایش بی‌رویه قیمت‌ گوشت قرمز، مواد پروتئینی، انواع میوه و گوشت مرغ، مواد لبنی سبب شده که سفره مردم روز به روز کوچکتر شود و به اقشار ضعیف و متوسط فشار بیاورد، از طرفی به دلیل اهمیت تغذیه سالم و درست برای تقویت سیستم ایمنی بدن در این روزهای حساس مبارزه با کرونا، گرانی بی‌رویه و غیبت چند روزه مرغ در شهر دهدشت به لحاظ سلامتی نیز به مردم آسیب جدی می‌رساند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان کهگیلویه در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: من و سایر همکارانم شبانه‌روز در حال رایزنی و تهیه مرغ منجمد برای شهرستان هستیم و در حال حاضر هیچگونه کمبود مرغ در سطح بازار شهرستان نداریم.

حکمت‌الله نریمانی افزود: روزانه معادل 3 تن و نیم مرغ منجمد از کشتارگاه گچساران برای شهر دهدشت تأمین می‌کنیم البته بعضی روزها ممکن است برای یکی دو روز نیز مرغ برای شهرستان نداشته باشیم و با رایزنی با کشتارگاه این کمبودها را پوشش می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ادارات صمت، دامپزشکی، تعزیرات و جهادکشاورزی در قالب یک تیم هماهنگ به صورت مرتب بر مرغداری‌های شهرستان نظارت می‌کنیم تا مرغ خارج از شبکه توزیع نشود.

نریمانی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم روزانه مرغ مورد نیاز شهرستان تأمین شود تا مردم در ماه مبارک رمضان مشکل کمبود مرغ نداشته باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: