به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۸۱
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
استاندار:
معاون وزیر بهداشت گفت: عملکرد مسئولان کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا و خدمات رسانی به بیماران کرونایی قابل تقدیر است.

به گزارش خبردنا مرکز کهگیلویه و بویراحمد، معاون درمان وزیر بهداشت در حلسه ستا کرونا این استان گفت: با وجود اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد تخت‌های بستری و تخت و آی. سی. یو و امکانات آن از میانگین کشوری پایین‌تر است، اما در زمینه مقابله با ویروس کرونا موفق‌تر بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد وعقب ماندگی‌های اصلاح شود.

قاسم جان بابایی افزود: کهگیلویه و بویراحمد یک پیک در مهر و آبان داشت و الان نیز پیک جدیدی را تجربه می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد از حداکثر ظرفیت بیمارستان‌ها برای بستری و درمان بیماران کرونای استفاده می‌شود ادامه داد: تعداد بستری‌ها و مراجعه کنندگان کرونایی به نسبت جمعیت در کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با دیگر استانها بیشتر بوده است و این در حالی است که تعداد فوتی های در این استان کمتر از میانگین کشوری  است.

جان بابایی بیان کرد: درصد کشندگی بستری‌ها در این استان نیز از میانگین کشوری بسیار کمتر بوده و عملکرد قابل تقدیر است.

معان وزیر بهداشت مرگ و میر‌ها را مهمترین شاخص در عملکرد مسئولان در خصوص مقابله با کرونا بیان کرد و گفت: اگر بتوانیم مرگ و میر را کاهش دهیم نشانه این است که کارآمد بوده ایم.

وی عملکرد مسولان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بیمار یابی و تشخیص بیماری کرونا را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: تراکم جمعیت شما نزدیک به خط وسط است، اما فوتی‌های شما با وجود پراکندگی و تراکم بالای جمعیت کمتر از سطح کشور بوده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با بیان اینکه همه مراکز درمانی و نیرو‌های درمان این استان برای مقابله کرونا موفق بوده اند گفت: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به نسبت دانشگاه‌های هم‌طراز و بزرگ کشور تدابیر خیلی خوبی برای مقابله با کرونا داشته است.
آقای کلانتری با اشاره به اینکه از ۴ پیک کرونا در کشور دو پیک در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است افزود: برای مقابله با کرونا و کنترل پیک‌ها همه مسئولان استان اعم از بهداشتی و درمانی، امنیتی و انتظامی و همچنین قضایی  و خدماتی به صورت شبانه روز پای کار بودند تا توانستیم این بیماری را در استان مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد با داران بودن دو هزار و ۶۰۰ روستا دومین استان جمعیت روستایی کشور است افزود: با توجه به تراکم جمعیت شدید در این روستا‌ها قاعدتاً باید مرگ و میر‌ها اینجا بیشتر از سایر استان‌ها باشد و این در حالی است که تعداد فوتی‌های ما کمتر از میانگین کشوری است.

استاندار جلوگیری از برگزاری تجمعات، ممنوعیت برگزاری مراسم‌های تشییع و تدفین با جمعیت زیاد، ممنوعیت برگزاری مراسم‌های عروسی در شهر‌های قرمز، استفاده از ظرفیت صدا و سیما و رسانه‌ها، بیماریابی و تشخیص به موقع بیماری و قرنطینه خانگی مبتلایان را  از جمله راهکار‌های مهم برای کاهش فوتی‌های کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد دانست.

کلانتری با بیان اینکه از اولین استان‌های بودیم که استودیو سلامت را ایجاد کردیم اضافه کرد: میزان ابتلای ما سه برابر میانگین کشوری است که تبعا باید سه برابر این میانگین هم فوتی داشته باشیم و این در حالی است که تعداد فوتی‌های ما خیلی کمتر از میانگین کشوری است 

نام:
ایمیل:
* نظر: