به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۸۲
|
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۲

خبردنا: سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی با کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبردنا، وی در این نشست با تشریح شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: این استان ظرفیت عظیمی را برای انجام طرح ها و پروژه های بزرگ کشاورزی در دل خود دارد.

موحد تصریح کرد: باید فرصت‌ها و چالش‌های بخش کشاورزی را رصد ، تجزیه و تحلیل کنیم تا برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت مناسب برای این بخش طراحی و اجرا شود .

سید محمد موحد با اشاره به توپوگرافی و وضعیت آب و هوایی و تنوع پوشش گیاهی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان در دل خود ۲۱۰۰ گونه گیاهان دارد که از این تعداد ۴۷۰ گونه دارویی می باشد و این امر خود یک فرصت بزرگ برای مجموعه جهاد کشاورزی است تا با سرمایه گذاری در این استان هم به پوشش گیاهی استان کمک کند هم در بحث اشتغال زایی گام موثری را بردارد.

نماینده مردم شریف شهرستانهای کهگیلویه بهمئی چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دو سد خاکی کوهبرد کهگیلویه و سد خاکی ایلی آباد بیان داشت: سد خاکی کوهبرد با سطح زیر کشت ۳۰۰ هکتار نیازمند تامین اعتبار ۳۲۰ میلیارد ریالی است و نیز سد خاکی ایلی آباد با سطح زیر کشت ۴۰۰ هکتار نیازمند تامین اعتبار ۳۶۰ میلیارد ریال می باشد.

وی با اشاره به طرح تامین آب اراضی دشت بن لنده بیان داشت: سطح زیر کشت این طرح ۴۰۰ هکتار می باشد و به اعتبار ۴۱۰ میلیارد ریال برای بهره برداری نیازمند است و حقیقتا باید از بنیاد علوی برای مشارکت در این پروژه که سهم خود را نیز تزریق نموده تشکر کنم و وزارت جهاد نیز برای به نتیجه رسیدن آن باید سهم خود را تخصیص دهد .

موحد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به طرح های اجرای پروژه شبکه آبیاری دهدشت غربی با سطح زیر کشت ۶۰۰۰ هکتار و نیازمندی به اعتبار ۲۴۰۰ میلیارد ریال، پروژه تامین آب دمدره و القچین با سطح زیر کشت ۳۵۰ هکتار و نیازمندی اعتبار ۳۸۱ میلیارد ریال و تامین آب اراضی دیشموک و اسفندان با سطح ۹۰۰ هتکار نیازمند ۱۰۶۰ میلیارد ریال اعتبار هستند، که توجه ویژه و نگاه مثبت وزارتخانه و شخص حضرتعالی را می طلبد.

نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس یازدهم شورای اسلامی در پایان صحبت‌های خود در نامه‌های جداگانه چندین پروژه در حوزه انتخابیه را در زمینه‌های مختلف از جمله در بخش دام، پروژه شهرکهای گلخانه‌ای و پروژه زیربنایی آب و خاک را به وزیر پیشنهاد داد، که با استقبال وی نیز رو به رو شد.

دکتر کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در این دیدار نیز با تشریح برنامه های این وزارت در استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین حوزه کهگیلویه بهمئی چرام و لنده گفت خوشبختانه این استان ظرفیت های بسیار مناسبی در حوزه کشاورزی دارد و باید به خوبی مورد توجه همه مسئولین قرار گیرد.
خاوازی در این نشست دستورات ویژه ی را برای بررسی مشکلات این پروژه‌ها صادر کرد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۹
0
0
ای بنازم دمدره
نام:
ایمیل:
* نظر: