به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
.استاندار کهگیلویه و بویراحمد: شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوی توانمند و اجرایی دولت در میدان خدمات رسانی و خدمات دهی هستند.

 به گزارش "خبردنا"، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران کل دفاتر امور شهری و روستایی برگزار شد ،با تبریک سالروز تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا بازوی توانمند و اجرایی دولت در میدان خدمات رسانی و خدمات دهی هستند.

حسین کلانتری در حاشیه نشست ویدیو کنفرانس با معاون اول رئیس‌جمهور با تبریک روز شوراها به همه اعضای شوراهای روستاها و شهرهای استان گفت: شوراها مظهر اراده مردم و متکی به اراده و آرای مستقیم مردم هستند.

استاندار، توسعه روستاها و توجه به پیشرفت و عمران و آبادانی روستاها را از اولویت‌های دولت برشمرد و گفت: باید توازن و توزیع عادلانه منابع به صورت ویژه هم در شهرها و هم روستاها مد نظر باشد.
استاندار از تلاش همه اعضای شوراهای شهر و روستا به ویژه در این ایام کرونا تقدیر کرد و گفت:. باید با تلاش و اراده و خرد جمعی بر مشکلات پیروز شد و این تنها راه برون رفت استان از برخی مشکلات ،کاستی ها و کمبودها و رسیدن به توسعه پایدار است.

کلانتری افزود: هم اکنون ۵۹۸ روستای دارای دهیاری داریم که ۵۶۰ نفر مرد و ۳۸ نفر خانم هستند.

استاندار، روستاهای حائز شرایط تشکیل شورا را ۸۴۳ روستا عنوان کرد و گفت: هم اکنون دوهزار و ۵۸ نفر عضو شورای اسلامی روستا هستند.

کلانتری گفت: تاکنون ۱۷ دستگاه انواع ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین عمرانی و خدماتی در دولت به روستاهای استان اختصاص داده شده است.

وی افزود: احداث ۷۰ باب خانه بهداشت روستایی و اعطای تسهیلات به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده استانی و حدود ۸۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده جرائم راهنمایی و رانندگی تاکنون اختصاص داده شد.

استاندار بیان کرد: با ایجاد تفاهم نامه سه جانبه مابین معاونت توسعه روستایی، بنیاد علمی و فناوری رئیس‌جمهور و بانک سینا ۴۰۴ میلیارد ریال برای اشتغالزایی ۶۸۱ نفر و از محل تبصره ۱۶ نیز ۲۱۰ میلیارد ریال تسهیلات واگذار شده است.

وی همچنین از اخذ مجوز و تاسیس ۲۶۳ دهیاری از مجموع ۵۶۸ دهیاری در استان در این دولت خبر داد.

نام:
ایمیل:
* نظر: