به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۸۹۹
|
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
مربی پیشسکوت ورزش اسکیت:‌
مربی ورزش اسکیت در یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری نکردن تمامی دستگاههای اجرایی و شرکت های خدماتی بویژه شهرداری این شهر در حمایت از این ورزش بانشاط اظهار نگرانی کرد.

سام آریانفر در گفت و گو با خبردنا گفت: حدود ۵۰ ورزشکار در رشته اسکیت در یاسوج فعالیت ورزشی دارند اما هیچ نهادی اداری و غیراداری از این ورزشکاران حمایت نمی کند.

وی با بیان اینکه شهرداری یاسوج ما را خیلی اذیت می کند و اجازه انجام تمرین این ورزش را به ورزشکاران و علاقمندان در پارک ها نمی دهد، اظهارداشت: بسیاری از کارآموزان و علاقمندان به این رشته ورزشی وقتی این مشکلات را می بینند فرار را بر قرار ترجیح می دهند.

این مربی پیشکسوت اسکیت استان کهگیلویه و بویراحمد که از سال ۱۳۷۹ شروع به فعالیت این رشته ورزشی نموده استُ خاطرنشان کرد: ما الان قهرمان و نابغه های متعددی در رشته اسکیت داریم ولی برای تمرین در پارک ها آن هم بصورت غیر استاندارد بامشکل مواجه هستیم.

آریانفر گفت:‌ هیچ پیست استانداردی برای ورزش اسکیت در استان بویژه شهر یاسوج نداریم و از سویی هیچ نهادی هم از ما حمایت نمی کند.

وی با تشریح فعالیت های خود برای ارتقای سطح ورزش اسکیت در یاسوج، ادامه داد: در چند دوره تیم اسکیت سرعت تشکیل دادیم، به مسابقات استانی و کشوری اعزام شدیم و شاگردانی همچون بهار حسینی در رده سنی نونهالان را تا قهرمانی ایران نیز اعزام کردیم.

این مربی ورزشی در استان کهگیلویه و بویراحمد از کسب کارت های مربیگری سرعت نمایشی و داوری در رشته های مختلف این ورزش مفرح توسط خود هم خبرداد.

آریانفر گفت:‌ بیشتر اوقات در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد به روستاها به صورت ماراتن حدود 10 تا 15 کیلومتر با اسکیت پا می زنم و البته بطور حتم خطراتی دارد اما اگر این کار را نکنیم دیگر نمی دانیم در کجا تمرین کنیم.

وی افزود:‌ اسکیت روی  یخ را برای اولین بار در جنوب کشور در پیست اسکی پولاد کف بر روی دریاچه یخ زده تمرین کردم و باعث شد پیست یخ در پولاد کف افتتاح شود.

مربی اسکیت در یاسوج با بیان اینکه ورزشکاران زیادی پرورش دادم و استعدادهای خیلی خوبی دربین ورزشکاران هست، یادآورشد: متاسفانهاین ورزشکاران به دلیل نبود پیست استاندارد و حمایت مالی، سرکوب شده و ادامه فعایت ورزشی ندارند.

آریانفر تاکیدکرد که هیچ نهادی مثل شهرداری یاسوج با ورزش اسکیت اصلا همکاری نمی کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: