به روز شده در: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۴۹۹۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۷
در این روزهای سخت کرونایی در شهرستان کهگیلویه؛
با ابتکار دکتر سیدکامل تقوی نژاد، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی جدید در دهدشت احداث می شود.

خبردنا: روز یک شنبه سیزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰یکی از مهم ترین نشست های رفع مشکلات حوزه سلامت دهدشت در وزارت بهداشت برگزار شد تا برای رفع دغدغه های مهم مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ چاره اندیشی صورت گیرد.

به همین دلیل معاون توسعه وزارت بهداشت جلسه ای در دفتر کار خود برگزار و از دکتر جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت که هفته گذشته به این شهرستان سفر کرده بود، حسین کلانتری استاندار، نماینده سازمان تامین اجتماعی کشور، سید محمد موحد نماینده کهگیلویه بزرگ در مجلس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، فرماندار کهگیلویه، معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه و مدیران معاونت توسعه وزارت بهداشت، برای حضور فعال در این نشست، دعوت نمود.

در ابتدای این جلسه، دکتر سیدکامل تقوی نژاد به محرومیت حوزه سلامت کهگیلویه اشاره و تاکید نمود که رفع مشکلات فعلی بالاخص در شرایط مبارزه با بیماری کرونا ضروری است و این شهرستان نیازمند گسترش بیمارستان فعلی و یا راه اندازی بیمارستان جدید است.

دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از بیمارستان این شهرستان گفت: در بازدید از این شهرستان، چند مشکل جدی مطرح شد و به نظر می رسد باید اولویت، احداث بیمارستان جدید و یا گسترش فضای کنونی آن بوده تا جوابگوی جمعیت بالای این شهرستان و همچنین شهرستان های همجوار باشد.

نماینده سازمان تامین اجتماعی نیز بر مشارکت مالی در این پروژه و امضای تفاهم نامه تاکید نمود و اعلام آمادگی مدیرعامل این سازمان را جهت مشارکت مالی در قالب پیش خرید خدمت اعلام کرد.

موحد، نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس نیز با اشاره به اینکه چند ماه متمادی و به صورت مرتب پیگیر احداث بیمارستان جدیدی در این شهرستان است، بر ضرورت تسریع در آغاز عملیات اجرایی بیمارستان جدید در دهدشت تاکید نمود.

پس از ارائه نظرات کارشناسی افراد حاضر در جلسه، مقرر شد با انعقاد تفاهم نامه ای با امضای تقوی نژاد به نمایندگی از وزارت بهداشت و دکتر سالاری مدیرعامل تامین اجتماعی نسبت به تأمین اعتبار بخشی از این پروژه و تسریع در عملیات اجرایی آن اقدام شود. همچنین وزارت بهداشت نیز نسبت به پیگیری مجوزهای لازم و تامین اعتبار باقی مانده پروژه اقدام لازم را انجام خواهد داد.

یکی دیگر از دغدغه های مطرح شده در این نشست تامین اعتبار و احداث منازل مسکونی برای پزشکان متخصص در محوطه بیمارستان بود که در نهایت معاون توسعه وزارت بهداشت با تامین اعتبار ۱۶ باب مسکن متخصصین در محوطه بیمارستان امام دهدشت موافقت و دانشگاه علوم پزشکی استان نیز مکلف شد عملیات اجرایی را جهت ماندگاری پزشکان هرچه سریع تر آغاز و تا پایان مردادماه، تحویل دهد.

با اختصاص یک دستگاه آمبولانس این حوزه سلامت شهرستان کهگیلویه موافقت و تامین اعتبار خرید دو دستگاه آمبولانس دیگر نیز به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای شهرستان کهگیلویه به دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شد.

همچنین در ادامه این نشست، دکتر جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت نیز در زمینه تامین نیروی متخصص در رشته هایی تخصصی از جمله جراحی مغز و اعصاب، بیهوشی و طب اورژانس، توسعه آی سی یو بیمارستان دهدشت، راه اندازی کلینیک ویژه و تامین تجهیزات کلینیک تخصصی دهدشت، قول مساعدت و تسریع در فرآیند داد تا بخش دیگیری از مشکلات حوزه سلامت کهگیلویه برطرف شود.

بر پایه این گزارش، برای بیمارستان امام دهدشت ۳۸۰ تخت بر اساس نظام سطح بندی معاونت درمان وزارت بهداشت پیش بینی شده است که ۲۲۷ تخت در بخش دولتی و دانشگاهی و ۱۵۲ تخت در بخش غیر دانشگاهی است.

الان ۲۴۰ تخت فعال در این شهرستان وجود دارد.

زمین بیمارستان ۹ هکتار و عملیات اجرایی این بیمارستان نیز در سال ۱۳۶۲ آغاز و هم اکنون جزو بیمارستان هایی است که نیازمند مقاوم سازی است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۵
0
0
ابتکار خوبی بود آخر عمر دولت یه قولی دادند که دست خالی نباشند و گرنه نه تامین اعتبار شده و به قولا نه به باره و نه به داره .
نام:
ایمیل:
* نظر: