به روز شده در: ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۴۹۹۳۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
یک فعال سیاسی و فرهنگی:
یک فعال سیاسی و فرهنگی معتقدست شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد که نام پایتخت طبیعت را با خود به یدک می کشد می تواند فراتر از این نام باشد.

به گزارش خبردنا، محمدرضا جلیل‌فر در یادداشتی نوشت که: پارلمان شورای شهر را می‌توان مُدل کوچک شده‌ای از مجلس نمایندگان در سطح ملی دانست و سازمان شهرداری نیز مُدلی کوچک شده‌ای از نهاد مجریه است.

وی گفت: همانگونه که در برخی از کشورهای دنیا رئیس جمهور برای مشروعیت بخشیدن به مقام و جایگاه خود نیاز به رأی اکثریت نمایندگان مجلس دارد، شهردار در ایران نیز بر اساس رأی موافق اکثریت نمایندگان مردم در پارلمان شورای شهر برای انجام امور مربوط به شهر و زندگی شهروندان انتخاب می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ششم شورای شهر یاسوج با بیان اینکه پس از گذشت ۲۰ سال از عمر شورای اسلامی شهر در کشور ایران هنوز این شورا نتوانسته جایگاه واقعی خود را پیدا کند و به آنچه در قانون به عنوان اهداف و وظایف مشخص شده دست پیدا کند، اظهارداشت: یکی از دلایل عمده عدم موفقیت شورای شهر در طی پنج دوره از عمر خود، عدم ورود افراد متخصص به این شورا است، متأسفانه نگاه سطحی، سیاسی و حتی طایفه‌ای در انتخاب اعضای شورای شهر باعث شده تا مسیر برای ورود متخصصان در حوزه‌های مختلف به این پارلمان مهم مسدود و یا محدود شود.

جلیل فر افزود: شهر یاسوج با داشتن موقعیت جغرافیایی خاص و منحصر به فرد سال‌ها است که نام پایتخت طبیعت ایران را یدک می‌کشد، نامی که برازنده این دیار زیبا است، اما به راستی نام پایتخت طبیعت ایران برای یاسوج در ذهن مخاطبی که یاسوج را نمی‌شناسد، چه چیزی را تداعی می‌کند؟ شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت ایران توانسته است، آن چنان که باید و شاید مخاطبان نام خود را قانع کند که مستحق چنین نام و نشانی است؟

این فعال فرهنگی و سیاسی تاکیدکرد بی‌شک یاسوج اگر در سایه مدیریت صحیح و واحد شهری مدیریت می‌شد، هم‌اکنون نام و آوازه‌اش نه تنها در کشور و خاورمیانه بلکه در جهان پیچیده بود، اما متأسفانه نام زیبای یاسوج با تمام پتانسیل در گیر و دار مناقشه‌های سیاسی و خود برتر خوانی اجتماعی و طایفه‌ای گمنام مانده و هر روز شهر یاسوج به روستایی بزرگ با زیرساخت‌های فرسوده نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: